GERMANY  united kingdom  Flag of Russia-30x20b
Hledat

Internetový marketing - jak správně nastavit web

Internetový marketing – Jak správně nastavit web

Vytvořili jste báječnou webovou prezentaci a naplnili jí obsahem. Nyní už jen stačí, aby jí začali navštěvovat uživatelé. Vyhledávače stránky zaindexují a začnou na ně brzy zobrazovat odkaz. Je ale vše opravdu vytvořeno tak, aby se vyhledávací roboti dostali snadno k náležitým informacím?

Na tom, jakým způsobem vyhledávací roboti (v Čechách jde nejčastěji o Google a Seznam) vidí Váš web, totiž závisí, na jaká klíčová slova a na jaké pozici odkaz na Váš web umístí ve výsledcích vyhledávání. Každý by jistě chtěl být nad svou konkurencí, je pro to ale potřeba něco udělat. Oblast, která se touto problematikou zabývá se nazývá SEO (optimalizace pro vyhledávače). 

Moderní redakční systémy již automaticky obsahují bezchybný kód strany, záhlaví se všemi informacemi, popis stránky, meta značky. To vše je solidní základ, který ale dnes dostane se svým webem každý. My ovšem můžeme udělat mnohem víc, abychom se dostali nad svou konkurenci.

Nastavení SEO on-page faktorů

Takzvané SEO on-page (nebo on-site) faktory jsou taková nastavení a údaje, které můžeme přímo ovlivnit sami, jsou na našich stránkách a rozhodují o tom, jak moc budou naše stránky „zajímavé“ pro vyhledávače. Při tvorbě webu bychom se tedy měli zajímat o to, zda a jak se na tyto faktory dbá. Některé z nich souvisí přímo s konstrukcí kódu stránek, jiné je pak třeba hlídat i při tvorbě obsahu.

 

Nejdůležitější faktory, které nesmíte přehlédnout:

Vyplněný a dobře fungující soubor robots.txt

Každý web by měl mít v hlavním adresáři dostupný soubor robots.txt. Tento soubor všichni vyhledávací roboti hledají a podle něho se řídí. V tomto souboru je uvedeno, jaký obsah může robot indexovat a kam naopak nesmí. Určují se zde i další pravidla, která robotům usnadní práci a můžou pomoci Vašemu umístění ve výsledcích vyhledávání.

Řádně vyplněný titulek stránky

Titulek stránky je přesně to, na co bude klikat uživatel ve vyhledávači. Tedy tak, jak nastavíte titulek stránky, tak bude tato stránka vidět ve vyhledávači. Titulek také zobrazuje přímo prohlížeč v záložce okna s Vaší stránkou. Tento tag, který lze v kódu najít mezi značkami <title> a </title> by měl obsahovat nejdůležitější klíčová slova. Neměl by však být příliš dlouhý. Relevantních je prvních 60–70 znaků.

URL stránky – tedy samotná adresa

Pomocí přepisu adres URL je standardem takzvaně hezká URL, kdy v samotné adrese jsou uvedena klíčová slova, případně hlavní nadpis stránky. Korektně vytvořená URL tedy vypadá napříkad takto:http://www.agionet.cz/tvorba-webovych-stranek-reference/kozeluha-cesky-truhlar-web-redesign-2014.html. Odkaz ukazuje na stránky s našimi referencemi, konkrétně na referenci k redesignu webu truhlářské firmy. Vše důležité je již u URL.

Náležitá struktura stránky

Pro snadnou orientaci vyhledávacích robotů je text strukturován (podobně jako v běžném dokumentu, který tvoříme v textovém editoru) a obsahuje několik úrovní nadpisů, odrážky, kurzivu, tučné písmo a podobně. Na strukturu strany samozřejmě vyhledávače reagují a je tedy důležité se zažitých zvyklostí držet. Stránka by tedy měla obsahovat jeden nadpis úrovně H1 a pak může mít několik nadpisů nižších úrovní. Ale nepřežeňte to!

Pečlivě vyplněné popisy obrázků

každý obrázek obsahuje popis a alternativní text. Popis slouží k rozšíření informace o obrázku (kromě samotného názvu souboru) a zobrazuje se většinou po najetí kurzoru myši v takzvaném tooltipu neboli řádkovém textu u kurzoru. Obsah alternativního textu (alt) zase poslouží tehdy, když není obrázek načten, protože není dostupný, nebo má uživatel načítání obrázků zakázáno. V tomto případě se na pozici místo obrázku zobrazí alternativní text. Tyto informace také slouží k tomu, aby robot oindexoval Vaše obrázky a ty pak bylo možné vyhledat. Dostatečně vyplněné popisy obrázků tedy znamenají vyšší pravděpodobnost vyhledání Vašeho webu.

 

Vyhovující struktura webu – vnitřní odkazy

Pokud se na webu neztratí uživatel, neztratí se zde ani robot. Mějte proto na paměti, že vnitřní struktura odkazů musí být konzistentní a musí vždy fungovat tak, aby se uživatel dostal snadno tam, kam potřebuje. Pozor tedy na slepé uličky, ze kterých se dá vycouvat jen pomocí tlačítka zpět. Výborným řešením pro kontrolu je použití nějakého z generátorů mapy webu (sitemap).

 

Další SEO on-page faktory

On-page faktorů je samozřejmě mnohem víc a jejich důležitost se navíc průběžně mění. Proto není možné v jednom článku obsáhnout vše. Pokud ale budete chtít pomoci s nalezením důvodů, proč není právě Váš web tak úspěšný, jak jste si mysleli, rádi pro Vás provedeme rychlou analýzu současného stavu a navrhneme řešení, které pomůže zlepšit účinnost webu a zrychlit návratnost Vámi vložených investic do jeho tvorby.

Chcete se dozvědět víc? Kontaktujte nás 

 


 

Související články k tomuto tématu:

 

Témata v článku:

Společnosti, které nám svěřili tvorbu prezentace / aplikace (VÍCE V REFERENCÍCH)

pilsner urquell logo grey panasonic logo 100px grey scott logo grey univerzita karlova grey hannah logo 100px grey primalex logo grey stock plzen logo 100px grey zcu logo 100px grey techmania gray 100px divadlo alfa logo 100px grey Okal zoo Plzen rodenstock Plzensky kraj2 cesky truhlar Kozeluha