Responzivní web a responzivní webdesign

Jak to zařídit, aby se web správně zobrazoval i v mobilech?

Téměř každý má neustále po ruce chytrý telefon nebo tablet s mobilním připojením k internetu. Málokdo už vysedává u stolního počítače. Jak to zařídit, aby se všem nový web správně zobrazoval?

Na mobilních zařízeních se klasické webovky nezobrazují úplně tak, jak bychom chtěli. Displeje jsou menší, než monitory, na kterých vidíme celé stránky se vším všudy. Můžeme to snadno vyřešit vytvořením responzivního webu neboli responzivního designu. Mobile First je způsob návrhu uživatelského rozhraní. Zajišťuje, aby se v mobilních zařízeních zobrazoval konkrétní web kvalitně jako ve stolním PC s velkým monitorem.

Obrázek: Ukázka rozdílu zobrazování webu na monitoru (1. obr.) a v mobilu (2. obr.) - Responzivní webdesign

Responzivní webdesign - dotykovy panel_Screenshots

Hodnotí Google, jestli je web responzivní?

Google začal už v roce 2018 hodnotit weby pomocí mobile-first indexingu. To znamená, že na pořadí webových stránek ve vyhledávačích má velký vliv i to, jesti jsou responzivní. Při práci s obsahem je potřeba myslet i na to, že když v mobilní verzi skryjeme obsah, nedojde k jeho zaindexování.

Jak funguje zobrazování pomocí responzivního webdesignu?

Vytvoří se pouze jeden web. Nová technologie dokáže rozpoznat, na jakém přístroji se uživatel právě nachází a jaké rozlišení zrovna potřebuje. Vytvoří se dva přístupy desktop firstmobile first. V případě mobile first se v první řadě kóduje obsah a vzhled webu pro mobilní zařízení. Pracuje se od nejnižšího rozlišení po nejvyšší. U desktop first se nejprve tvoří obsah a grafika pro stolní PC. Responzivní zobrazení se kóduje až později. Mobile first je "ořezaný" o přebytečné prvky. Ty by stejně uživatel na mobilu nebo tabletu nevyužil. Web by měl být pro zobrazení v mobilních zařízeních hlavně přehledný. Úplně postačí, když se návštěvníkům načte z daného webu jen to nejpodstatnější a nejvyhledávanější.

Naši grafici si s responzivním designem hravě poradí. Rozdělí obsah webu na jednotlivé části a ty pak pomocí té moderní technologie zůstávají flexibilní. Nejsou tedy umístěny na stránkách na pevno. Automatický proces pak sám převede celý web do vhodné podoby.

Tato technologie Vám zajistí, že se bude web už zobrazovat správně ve stolním PC, notebooku, tabletu i v mobilu.

Co přesně se mi bude zobrazovat v mobilu, když si nechám nastavit responzivní webdesign?

Můžete si sami zvolit, co a jak bude v menších zařízeních vidět. Doporučujeme zvolit to, co je pro Váš web zásadní (logo, slogan, produkty, fotky, kontakt). 

Hlavní nabídka je skrytá do tzv. burger menu. Zobrazují se vodorovné čárky, které mohou být doplněny o popisek “Menu”. Obsah webu včetně vhodné velikosti a barevnosti písma se přizpůsobuje konkrétnímu typu mobilního zařízení. Zobrazení bude kompatibilní se všemy systémy, které uživatelé používají (iOS, Android apod.). Prvky s dlouhým načítáním (animace, videa, obrázky, chaty) se skryjí. Responzivní webdesign vyžaduje možnost zoomování a zvětšování obsahu pomocí dvou prstů  Důležité je také umístit menu, odkazy a další ovládací prvky na dosah palce ruky. Ve formulářích se upravuje zobrazovaná klávesnice (např. u pole telefon se ukáže v mobilu  jen numerická klávesnice). Doporučujeme optimalizaci obrázků, která výrazně zrychlí načítání webu.

Více než polovina všech přístupů k internetu probíhá přes mobilní telefony a tablety.

Pro všechny weby doporučujeme mít zařízené responzivní zobrazování.

Tohle téma můžete podrobněji probrat s našimi grafiky. Se vším Vám ochotně poradí.

Chcete vědět víc o responzivním designu? - Čtěte také: Responzivní design či jiné články v ketagorii Design.

Potřebujete-li od nás získat více informací, nebo nám zadat realizaci projektu...

kontaktujte nás

Více referencí z oblastíDTP a Design Tvorba webových stránek Výběrové