Jak připravit texty na www


Když připravujete texty na Vaše webové stránky, měli byste o jejich obsahu uvažovat z několika úhlů:

  • návštěvník musí rychle zjistit, zda na Vašich stránkách najde informaci, kterou hledá
  • textu musí rozumět návštěvnická skupina, pro kterou je www prezentace vytvořena(např. široká veřejnost, odborníci, dospělí, děti atd.)
  • úprava textu by měla působit vzhledově organizovaně a přehledně
  • úprava textu by měla korespondovat s grafikou stránek

radce-small

1. Jak se chovají lidé na stránkách?
  • návštěvník chce rychlou informaci o tom, zda na Vašich stránkách nalezne cílovou informaci, kterou hledá
  • dlouhé texty nikoho moc nezajímají
  • někteří návštěvníci stránku nerolují
  • je-li web prázdný, je vysoká pravděpodobnost, že už se na něj nevrátí
  • lidé se neradi proklikávají ke kýžené informaci

2. Rady a tipy, jak psát text

Z předchozího popisu „Jak se lidé chovají na stránkách“ nám logicky vyplývají požadavky na text, který by měl být:

  • přehledný
  • stručný
  • obsahující nosné informace
  • napsaný srozumitelně i laikovi ve Vašich oborech

Jak tedy takový vychytaný text napsat?

  • přemýlejte jako návštěvník Vašich stránek
  • zkuste přemýšlet jako laik ve Vašem oboru
  • tvořte a organizujte v textu informační celky
  • stanovte si jednotný styl pro úpravu všech textů na Vašich www stránkách (např. nadpisy stejné významnosti dělejte jednotným stylem; používejte jeden styl odrážek; nekombinujte příliš mnoho barev, fontů a velikostí písma atd.)

Příklad, jak to rozhodně nedělat:

Jak nebezpečné je uštknutí zmijí

Jiří Valenta, český odborník na hadí uštknutí, vedoucí Toxinologického centra Kliniky anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny VFN v Praze v rozhovoru pro iDNES.cz uvedl, že jejich pracoviště ročně řeší kolem stovky případů uštknutí zmijí. Ve většině případů není nutná hospitalizace, protože následky nebývají vážné, nejčastěji se jedná jen o lokální příznaky, například nateklou ruku. Každé kousnutí navíc neznamená otravu, protože zmije jed vypustí jen v necelé polovině případů.

Celkové příznaky otravy jedem má jen velmi malá část postižených. Těm je pak špatně od žaludku, zvrací, mají průjem. Největším problémem může být snížení tlaku na takovou hranici, že dojde k oběhovému kolapsu. Při nevhodné léčbě může dojít k poškození ledvin, které se ale dá zcela vyléčit. Větším nebezpečím je alergická reakce. Pokud dojde k alergickému šoku, může nastat smrt v řádu několika minut. „To je ale stejné po bodnutí včelou nebo vosou,“ konstatuje Jiří Valenta.

Zdroj: http://hobby.idnes.cz/

3. SEO

Připravujete-li texty, pak je vhodné brát zřetel i na jejich „seo kvalitu“. Dobře napsaný text může ve výsledku Vaše stránky v jejich celkovém hodnocení velmi podpořit. Co můžete v rámci textu dělat? Do textu zakomponovávat klíčová slova či sousloví za těchto pravidel:

  • klíčová slova musí být ve správném tvaru, neskloňovaná – viz článek Klíčová slova a jejich význam
  • z textu dělejte odkazy (např. o řádek výš text „Klíčová slova a jejich význam“)
  • klíčová slova a sousloví vyznačujte tučně

Příklad SEO upraveného textu:

Elektronické novoročenky vytváříme několik let. V naší nabídce naleznete animované, elektronické i tištěné novoročenky. Nevyberete-li si, vytvoříme PF 2019 na zakázku nebo si můžete vybrat z archivu nepoužitých návrhů.

4. Závěrečné slovo Agionetu

Pokud jsme Vám stránky vytvářeli my, máte rovnou „přednastavenu“ velikost, typ a barvu písma. Jsme rádi, pokud toto zákazníci respektují, protože velikost, typ a barva písma je volena s ohledem na grafiku stránek a jejich celkové vyznění. Trháme si tedy potom vlasy, když předáme zákazníkovi stránky a po 14 dnech jeho zásahů vidíme na stránkách úpravu typu „Jak nebezpečné je uštknutí zmijí“. Pokuste se našim grafikům v tomto důvěřovat, že právě oni jsou ti profesionálové, kteří mají cit pro detail v grafice Vašich stránek.

Zpět na Péče o klienta

Copywriting

Copywriting je neoddělitelnou součástí obsahového marketingu (content marketing). Cílem je ...

Strategie

Strategie tvorby webových stránek zahrnuje: analýzu, návrhy struktury i obsahu, ...

Potřebujete-li od nás získat více informací, nebo nám zadat realizaci projektu...

kontaktujte nás

... a co o nás říkají naši klienti?