Analýza webu

K čemu je dobrá analýza webu? Proč a v jakých případech ji potřebuji? Co díky analýze/auditu můžu zlepšit?

Existují dvě možnosti, které mohou nastat. První, že web už jste zadali firmě, která Vám ho vytvořila a nyní si žije vlastním životem. A druhá, že web teprve chcete vytvořit a hledáte potřebné informace. Chcete se vyvarovat počátečních chyb, které by Vás mohly při následných korekcích stát velké peníze. Jaký případ je ten Váš?

Web už mám. Ale je mi k něčemu?

Tohle je ta horší varianta. Web už vlastníte, ale nevyhovuje Vám, či Vašim zákazníkům. Návštěvy za měsíc pomalu ale jistě klesají k nule. Co ale roste, je okamžitá míra opuštění. To může mít spoustu příčin. Např.:

  • Web je nepřehledný
  • Už na první pohled nepůsobí dobře (špatně zvolené barvy, kontrast, moc textu, …)
  • Kvůli špatnému SEU se k Vám dostal klient, které hledá něco úplně jiného

Začala zadavatelská firma podrobnou analýzou? Pokud ano, tak nejspíš nebyla provedena správně. Pokud jste ji však odmítli vy s odůvodněním nedostatku financí, je dost pravděpodobné, že pokud by tato webová analýza byla vykonána, výsledek by vypadal jinak. 

V tomto případě Vám můžeme nabídnout vytvoření analýzy webu. Dozvíte se, co by bylo potřeba zlepšit. Nemusíte znovu kontaktovat firmu, která Vám vytvořila původní web - s následným redesignem oslovte nás!

Jak bude tato analýza webu vypadat?

Na Váš stávající web nejprve pohlédneme dost kritickým okem vývojářů a specialistů v SEO oblasti. Chcete ho přeci vylepšit, ne? Nelekejte se množství námi vytyčených chyb. Těšte se na výsledek!

Zhodnotíme použité styly, barvy, kontrast, responzivitu (= zobrazení na mobilních telefonech či tabletech). Zkontrolujeme jeho funkčnost a popřípadě i "přístupnost webu". 

Co je ale také důležité a nesmí se na to zapomínat je představit si konečného zákazníka. Budou Váš web navštěvovat děti? Bude to dospělí, který hledá přesný produkt a dbá na kvalitu? Podle těchto instrukcí si můžeme vytvořit tzv. persony, díky kterým zhodnotíme web i očima Vašich zákazníků, což bývá v mnoha případech klíčové!

Nezůstaneme ale jen u zevnějšku, ale důkladné kontrole podrobíme i zdrojový kód. 

Zlepšujeme Vaše webové stránky a hlavně stále o nich přemýšlíme v kontextu celého Internetu.

Chci udělat nový web. Potřebuji analýzu!

To je super! Vyhotovíme Vám podrobnou studii / analýzu i návrhy řešení podle toho, jak se společně domluvíme a dáme Vám čas na rozmyšlenou. Touto analýzou je velmi vhodné začít při sestavování jakéhokoli vážně zamýšleného webu.

Co bude obsahem této analýzy?

Začneme s představou Vašeho klienta. Zjistíme jeho potřeby, zvážíme, na co klade důraz. Celkový návrh webu bude tedy odpovídat jeho požadavkům. Spojíme hlavy dohromady a vymyslíme klíčové faktory, které je třeba dodržet.

Nebojte se nudy a všednosti. Umíme vytvářet i opravdu originální nadčasový design. Budeme ale samozřejmě respektovat Váš firemní styl.

Nemáte ještě své logo? I s tím Vám můžeme pomoci! Máme silný designový tým.

Také navrhneme klíčová slova, na která byste měli cílit. Ta v další fázi pomáhají copywriterům vytvořit originální články a texty na web. 

Součástí je také vnořená analýza konkurence, které budete čelit. Můžeme se od ní hodně naučit i inspirovat. Je důležité ji sledovat, nebo alespoň vědět o tom, že tu je. 

Na základě této analýzy můžeme vytvořit již přesnější cenovou kalkulacizadávací dokumentaci, která bude přesně kopírovat potřeby Vašich zákazníků.

 

Podobné téma řešíme i ve článku: Audit webu, resp. v celé sekci: Strategie

Zpět na Strategie

Potřebujete-li od nás získat více informací, nebo nám zadat realizaci projektu...

kontaktujte nás

Pokud chcete dostávat naše občasné Newslettery - zaregistrujte se