Jak na efektivní projekty bez prodražování

Ušetřit nebo být originální?

  • Originální design webu je dražší než zakoupení již hotové šablony.
  • Náročná vstupní stránka s mnoha moduly je na přípravu obtížnější (ale efektnější) než jednoduchý článek.
  • Manuální naplňování četných produktů a článků zabere více práce než import z již připraveného souboru nebo databáze.
  • Ladění detailů pro "user-friendly" web přináší návštěvníkům pohodu, zrychlení, příjemné ovládání, ale programátorům to často zabírá hodiny práce.

Co může projekt prodražovat?

Obecně lze říci, že programování na míru je výrazně dražší než výběr vhodné komponenty a její nastavení. Zadavatel se však musí přizpůsobit řešení/funkci existující komponenty. Je též možné použít existující komponentu a přeprogramovat/doprogramovat ji, ale zde můžeme narazit na problémy související s neznalostí jádra komponenty. Kromě času na vlastní programování se tak musí připočítat i dostatek času na studium řešení komponenty a na následné testování a ladění.

Projekt dále prodražuje:

  • návrh ideálního prostředí a jeho dolaďování + několikanásobné konzultace a schvalování
  • programování speciálních funkcí zlepšujících a zrychlujících orientaci a práci návštěvníka webu (využití javascript knihoven)
  • speciální požadavky (např. importování a synchronizace produktů, speciální filtry, atd.)
  • další funkční komponenty (např. fotogalerie, komunikační forum, návštěvní kniha, předobjednávkový systém, ...)
  • SEO optimalizace (pro získání předních příček ve vyhledávačích)
  • investice do propagace (reklamy) webových stránek = tzv. off-page SEO
  • změna zadání v průběhu prací či doplnění zadání
  • celkové ulehčení orientace návštěvníka a usnadnění jeho činností (našeptávání, inteligentní propojování na sekce z okruhu možných zájmů, předpřipravování obsahu z jiných zdrojů, …)
  • programování + testování napojení na existující systémy
  • “Vyúčtování a reklamace” - celá velká sekce - zařízení zobrazení převzatých dat z interních systémů
  • programování a odladění systémů pro synchronizaci obsahů s interními systémy
  • programování a odladění migračních scriptů
  • případné změny v zadání v průběhu tvorby projektu
  • nákup některých komponent (minimální položky)

Nabízíme také  agilního vývoje projektu. “Načrtne” se základní kostra projektu a v průběhu prací se zadavatel aktivně zapojuje do vývoje a ovlivňuje jeho směrování, mění a doplňuje zadání apod. Projekt je dražší (zapisují se hodiny a fakturuje se měsíčně), ale výsledek odpovídá přesným představám zadavatele.

Běžné oblasti k nacenění

  • grafický design + CSS a responzivita, uživatelsky funkční prvky webu (uživatelský komfort), administrátorské automatizace = ulehčení práce správcům obsahu, …
    + patrně i vytváření nových ikon a info grafiky
    + návrhy kvalitního uživatelského rozhraní se všemi funkčními prvky a jeho ladění
  • ladění funkčnosti pro mobilní zařízení (nutné četné testování a odlaďování)
  • funkčnost webu z pohledu použitých komponent (jejich výběr, instalace, nastavení, propojení, doprogramování, …) 
  • programování pro funkčnost při absenci vhodné komponenty
  • naplnění webu + import/migrace a parsování existujících dat
  • příprava některých informačních modulů pro prezentaci novinek/důležitých nabídek/apod.
  • napojení na FB, G+ atd.
  • SEO on-page práce systémové + ruční vylaďování určitých stránek
  • analytická část a vymýšlení praktických řešení
  • řízení projektu, konzultace, komunikace, schůzky, cestovné, …
  • finální testování a korektury

Odpovězte si na otázky pro lepší uvědomění si zadání prezentace/webu:

  • Proč chcete nové webové stránky?
  • Co si od toho slibujete? (větší přehlednost, dobré zobrazení na mobilech, rozšíření funkcí, rychlost, ... ???)
  • Jaký je Váš cílový klient?
  • Jaké jsou Vaše požadavky na řešení (redakční systém, webhosting, ...)?
  • Máte již jiné grafické materiály, kterým by se nový web měl přiblížit?
  • Potřebujete registraci uživatelů a následně tedy sekci, která je vidět jen po přihlášení?
  • Chcete být dobře vyhledatelní na určitá klíčová slova? (Chcete kompletně řešit SEO včetně propagace?)

Nabízíme komplexní služby v oblasti internetové prezentace a tak Vám v této oblasti zajistíme cokoliv. Uveďte své požadavky do formuláře nebo do mailu. Nemusíte být skromní. Záleží jen na tom, kolik chcete do projektu investovat.

Zpět na Strategie

Audit www stránek

Audit www stránek se vyplatí, plánujete-li obnovu stávající web prezentace. ...

Potřebujete-li od nás získat více informací, nebo nám zadat realizaci projektu...

kontaktujte nás

Ukázka práce z oblasti Strategie