Jak na správnou analýzu klíčových slov? Proč to bez ní nejde?

Můžete na webu nabízet skvělé služby a dokonalé produkty, ale když lidé web ve vyhledávači nenajdou, v podstatě přicházíte o zisk. Máme řešení. Analýza klíčových slov pomůže zjistit, co uživatelé internetu do vyhledávače nejčastěji zadávají a podle kterých klíčových slov se na stránky dostanou.

Proč jsou klíčová slova tak důležitá?

Někdo třeba bude hledat na Googlu něco o oboru, na který je Váš web zaměřený. Do vyhledávače zadá to, co s daným oborem souvisí a něco na něj vyskočí. Co když to ale není odkaz na Váš web, ale web konkurence? No nenaštvalo by Vás to? Můžete zůstat v klidu. Dá se s tím něco dělat.

Co je to analýza klíčových slov? Jak se dělá?

Vybereme ideální klíčová slova a fráze

Nejdřív si napíšeme všechna slova a fráze, podle kterých by nás mohli chtít zájemci na internetu hledat. Představte si, že jste obyčejný uživatel internetu a chcete najít web zaměřený na stejný obor jako je ten Váš. 

Co byste do Googlu napsali? Co byste zadali do vyhledávače? To jsou klíčová slova a fráze.

Potom je dobré se zeptat na názor i jiných lidí, každý totiž přemýšlíme jinak a občas zůstává rozum stát nad výrazy, které někteří do vyhledávačů zadávají. Místo příliš oficiálních a knižních výrazů je lepší vybrat uvolněnější komunikaci a ani slang není na škodu. To platí i o psaní textů na web s použitím klíčových slov a frází. Dospívající generace bývá na některé oficiální výrazy dokonce “alergická”. Mohou jim připadat zastaralé a rozhodně ne “cool”. Samozřejmě je na zvážení, kde jsou správné hranice. Záleží, jaký typ lidí chcete na Váš web přilákat.

Průzkum klíčových slov v textu na webu

Vybereme krok po kroku texty hlavní stránky a pak další články v pořadí, v jakém jsou pro nás konkrétní témata právě teď aktuální. Objevují se v textech slova a fráze, podle kterých nás lidé budou chtít hledat? Nechybí nám to podstatné v nadpisech? Jsou tučně označená všechna klíčová slovanadpisy? Nemá cenu označovat zbytečně i slova, která s daným tématem přímo nesouvisí. Je dobré se zamyslet nad tím, jaké výrazy zájemci o tenhle obor

používají. Jak se ptají? Jaká slova a fráze jste už někde slyšeli? Která jejich konkrétní přání a požadavky s tím souvisí? Jak by se na to Googlu zeptali?

To všechno by se mělo v textech na webu objevit. 

Jak zjistím, jestli jsou klíčová slova správná?

Můžete to zkusit i v praxi. Zadejte klíčová slova a fráze, o kterých si myslíte, že jsou vhodná, do vyhledávače a uvidíte, co Vám z toho vyleze. Někdy bývají výsledky i dost vtipné. Možná se u toho i zasmějete.

V ideálním případě natrefíte na svůj web. To znamená, že jsou Vaše stránky správně optimalizované a není potřeba nic moc vylepšovat. Konkrétní změny se mohou projevit se zpožděním, proto se neděste, když máte klíčová slova v pořádku a web se hned nezobrazuje na první stránce. Možná to ještě nějaký čas potrvá, než Googlu dojde, že jste něco změnili. Bývá totiž hodně vytížený. 

A co teď? Napíšete do netového vyhledávače vybraná klíčová slova. Měli byste najít alespoň webovky konkurence, protože pravděpodobně používají podobná klíčová slova.

Když si je rozkliknete, snadno zjistíte, jak jejich texty a klíčová slova vypadají. To jen tak pro inspiraci. Není dobré kopírovat celé texty jiných webů a považovat je za své. Jednak existuje autorský zákon a pak Google už je natolik inteligentní robot, že by to poznal. Automaticky by Váš web spadl na nižší příčky a nebyl by tak snadno dohledatelný. To by byla velká škoda.

Mrkněte i do našeptávačů ve vyhledávačích

Jednoduše do vyhledávacího řádku či panelu pro adresu hledaných webů napíšete výrazy, které Vás zrovna zajímají. Například zadáte: “klíčová slova”. Pod zadaným textem se pak samo objeví několik dalších řádek. Tahle spojení slov bývají nejčastěji vyhledávaná. Potom můžete rozkliknout jednotlivá slovní spojení a uvidíte, co se stane. Když zadáte klíčová slova související s Vaším webem, co se objeví? Pokud jste při tom nenarazili na svoje webovky, pravděpodobně by to chtělo odbornější analýzu celého webu nebo alespoň profi analýzu klíčových slov.

Nedokážete si s analýzou klíčových slov sami poradit nebo na to prostě jen nemáte dost času? Od toho jsme tady, abychom Vám s tím trošku pomohli. Kontaktujte nás

 

Mohl by Vás také zajímat článek:

Web, který vydělává 

 

Zpět na Strategie

Potřebujete-li od nás získat více informací, nebo nám zadat realizaci projektu...

kontaktujte nás

Ukázka práce z oblasti Strategie