Specialista na WEB
od 1999

Tvorba eshopu

(internetový obchod na míru)

„Necháme si vytvořit internetový obchod a začneme jeho prostřednictvím vydělávat peníze.“ – To je představa mnohých lidí a na počet obyvatel má Česko snad nejvíce eshopů na světě. Konkurence je tedy velká (nejen giganti jako Alza, Mall, CZC, Notino, ale mnoho menších, které mohou být vašimi konkurenty) a nestačí mít „prostě nějaký“ eshop. Nešetřete proto na počátečních nákladech za každou cenu. Tvorba eshopu začíná alespoň malou analýzou + vytvoření si přehledu o konkurenci, marketing, hledání benefitů, … Následně je třeba rozmyslet provedení eshopu i speciální funkčnosti a zodpovědět si pár otázek, které uvádíme na konci článku. Důležité je též SEO, kterému se významně věnujeme v kapitole: Online marketing, SEO.

Tvorba eshopu na míru

My vám internetový obchod nejen navrhneme graficky, nainstalujeme, nastavíme, naplníme a zprovozníme, ale zároveň vám nabídneme další služby pro zvýšení jeho funkčnosti a efektivity. Pro dobré a rychlé „rozběhnutí“ eshopu je téměř nezbytné investovat do propagace – proto nabízíme SEO služby spojené i s propagací obchodu.

Provozujte profesionální eshop a vydělávejte.

Jak založit eshop?

Založení eshopu není problematické. Myslete hlavně na to, aby byl eshop dobře provedený = profesionální eshop, který vám přinese zisky. Vytvoření eshopu je celkem snadné, ale potom musíte na svůj nový eshop přivést návštěvníky, kteří budou nakupovat, a pokud nebudete mít profesionálně provedený web s dobrým SEO, tak ho moc lidí nenajde. Prodej eshopu je možné také zařídit. Pokud hledáte eshop na prodej, máme pro vás připravenou vhodnou platformu. Kontaktujte nás.

Ukázka z realizace eshopu:

zcu eshop knohovna HP crop

Více eshop realizací zde: #eshop nebo se podívejte i na další naše reference: webové stránky na systému Joomla.

Agionet a tvorba eshopu

(První eshop jsme realizovali přibližně v roce 2007 a od té doby je jich mnoho.)

  • internetový obchod jako „dílo“ mnohých odborníků – zapojujeme do tvorby eshopu profesionály z více odvětví: projektového manažera, marketingového specialistu, SEO odborníka, grafika, kodéra a programátora; díky tomu tvoříme promyšlené a precizně zpracované internetové obchody
  • tvorba eshopu na míru – vyjdeme vstříc vašim specifickým požadavkům; zřízení internetového obchodu s využitím správných komponent je pro profesionála snadné; eshop rychle nainstalujeme, nastavíme, naplníme a zprovozníme
  • B2B eshop: pro firmy, které prodávají produkty dalším firmám (velkosklady apod.) – máme pro vás také řešení na míru; velké systémy, které kromě eshopu potřebují i logistiku, správu financí apod. programujeme často od nuly za použití platformy PHP a Nette
  • vyhodnocování eshopu a internetový marketing – sledujeme a vyhodnocujeme návštěvnost eshopu a na základě toho ho vylepšujeme; používáme rovněž další komponenty pro SEO optimalizaci a nezapomínáme ani na internetový marketing

Jaké platformy pro tvorbu eshopů používáme?

  • malé eshopy je možné realizovat i jen jako drobné rozšíření už existujících web stránek; pod CMS Joomla! existuje mnoho dalších eshopových komponent – např.: HikaShop, Eshop, K2 Store, J2 Store, Phoca Cart a další; v mnohých z nich jsme už malé eshopy realizovali; aktuálně na začátku roku 2020 jsme připravili vícenásobně použitelný eshop pro prodej dárkových poukazů/voucherů, abychom tak pomohli našim divadlům (kultuře) překonat těžkou dobu karantény
  • větší eshopy: komponenta VirtueMart redakčního systému Joomla! – s tvorbou eshopu na této komponentě máme bohaté zkušenosti; VirtueMart umí administrovat zboží, dělit jej do kategorií, pracovat s klientskými skupinami, slevami atd.; obsahuje objednávkový systém, dopravu, platební metody a napojení na různé platební brány; dotváříme a programujeme i nové moduly a pluginy pro rozšiřující funkce; váš eshop rychle propojíme se systémem, ve kterém vedete sklad zboží i účetnictví (Pohoda, Money i další)
  • komponenta Eshop jako rozšíření CMS Joomla! je též skvělé řešení pro středně velké weby
  • PrestaShop (open sourcové řešení v PHP pro internetový obchod) – využíváme ho a realizujeme na této platformě např. Dropshippingový eshop s nabídkou produktů pro zvířecí mazlíčky
  • elektronický obchod na Facebooku – mnozí prostřednictvím Facebooku svůj eshop propagují; a co takhle ho mít přímo na něm? Pro vyšší zisky využívejte plně výhod sociálního média
  • další platformy pro tvorbu internetového obchodu – kromě VirtueMart a Joomly používáme pro tvorbu eshopu i Magento; hodí se pro náročné elektrické obchody se specifickými požadavky; vytvoříme rovněž eshop na zakázku od nuly s použitím jiných frameworků; to je ideální pro velice sofistikované systémy
  • prodej vstupenek na festivaly a další kulturní akce realizujeme na Joomle + komponenta VIK Event

Podívejte se na naše reference webové stránky na systému Joomla nebo přímo výběr eshop.

Otázky k uvědomění si, jak eshop realizovat

cesta zakaznika 300x280
Cesta zákazníka/klienta
Začali jsme mluvit o realizaci eshopu, ale protože je mnoho možností, jak ho tvořit (a zde záleží i na množství financí, které můžete investovat), nejdříve si musíme ujasnit základní požadavky a hlavně nejdůležitější: funkčnost a zpúsob řešení. Pokud stavíme eshop jako rozšíření CMS Joomla!, tak máme mnoho možností výběru komponenty. Některé mají více možností např. v prodeji vstupenek, jiné na textil jiné na čínské zboží apod. (toto je jen zjednodušení). My jsme už realizovali více různých eshopů (většinou na Joomla! + VirtueMart nebo komponenta Eshop / HikaShop / Phoca Cart atd.). U každé se ukázalo, že toho zvládne celkem hodně, ale někdy ke konci přišel zadavatel a řekl: „Já chci ještě toto XY“ a my jsme třeba zjistili, že ta komponenta to neumí. Proto si raději na začátku nadefinujte, co budete od webu potřebovat.
 
Otázky obecnější:
  • máte už nějakou webovou doménu a na ní webové stránky s administrací (pokud ano, jaký využíváte redakční systém)?
  • používáte nějaké obvyklé grafické prvky (logo, maskoty, korporátní styl)?
  • máte už připravené podklady pro naplnění eshopu v Excelu či databázovém souboru?
  • budete chtít eshop na něco napojit (skladový systém, ekonomický systém, …)?
  • máte rozmyšlené způsoby dopravy a platby + uvažujete o napojení na platební bránu?
  • budete chtít produkty automaticky exportovat přes XML na heureka.cz a zbozi.cz?
  • máte promyšlené, jak se vaši budoucí klienti/nakupující o eshopu dozvědí + případně další propagace
    (ono totiž v této oblasti působí dost konkurence, která chce také prodat a rozjetí nového webu nemusí být zrovna snadné)?
  • dokdy byste chtěli mít eshop hotový?
 
Požadavky na eshop:
  • eshop bude řešen rozšiřující komponentou na Joomlu (nebude to žádný externí Shoptet či něco podobného); Joomla! má mnoho co nabídnout v této oblasti: https://extensions.joomla.org/category/e-commerce/shopping-cart/
  • potřebujeme, aby byl eshop v češtině nebo i dalších jazycích?
  • bude potřeba několik kategorií nebo mnoho kategorií a složitá struktura + jeden produkt do více kategorií?
  • postupně budu přidávány produkty a bude jich třeba až 500 (?)
  • nebudou nebo budou varianty jednoho výrobku (třeba u různě barevných triček se to vyplatí a jeden rodičovský produkt má více dceřiných a ty se definují jako varianty)?
  • bude potřeba zajistit online platební kanály nebo bude stačit platba hotově či převodem na účet?
  • bude potřeba faktura ze systému eshopu nebo to bude řešené jinde (v rámci účetnictví)?
  • různé zasílací metody resp. kanály (pošta/PPL/…) a případně s tím nějaká automatizace?
  • budou se prodávat jen „pevné“ produkty nebo i elektronické = datové soubory (PDF, DOC, …) nebo třeba i vouchery, a to pevné nebo i elektronické?
  • bude potřeba nějaká předobjednávka nebo dotaz na cenu?
  • bude lepší eshop postavit na fotografiích produktů nebo se často stane, že fotka nebude a je potřeba ho postavit jen na textech a foto bude jen výjimečně?
  • budeme potřebovat košík, protože nakupující bude většinou nakupovat více produktů najednou, nebo bude lepší, když si vybere zboží, ho nezdržovat a rovnou ho poslat k platbě na pokladně?
  • produkty jsou nabízeny všem bez omezení nebo jen nějaké registrované skupině?
  • bude mít nějaká skupina levnější ceny (VIP)?
  • sledování stavu skladu a upozorňování na překročení nějakého limitu (např. poslední produkt na skladu – je potřeba doobjednat zboží)?
Můžeme sice začít minimalistickou verzí a vybrat jednodušší komponentu, ale to se nám může v budoucnu nevyplatit, protože zjistíme, že komponenta není snadno rozšiřitelná a budeme ji muset za rok zahodit a začít znovu s jinou.
Možná bude dobré, když nám svoje požadavky sepíšete do bodů… a několika větami popíšete hlavní myšlenky.
Také můžete zkusit poslat odkaz na některý eshop, aby nám sloužil jako vodítko (tady může být problém, že my neuvidíme to, co je pro vás nejdůležitější – proto nám přednosti raději vypište).
 

Profesionální internetový obchod nezapadne mezi ostatními. Kontaktujte nás a my vám ho vytvoříme

Možná již nyní máte dostatek informací a mohla by se vám hodit „rychlá tlačítka“:
Pokud jste zvídavější, pokračujte dále ... kompletní menu nebo na Úvodní stranu

Implementujeme též již existující

webové systémy, nejčastěji z naší dílny.

 
Nasazením existujícího systému vám uspoříme náklady.
 
 
  • Informační portál
    Informační portály pro zpravodajství, e-zin
    Základem informačních portálů je u nás Joomla a pro ni doprogramované komponenty a doplňky. Ukázky jsou v referencích.
  • INTRANET portály a správa dokumentů
    INTRANET a správa dokumentů
    Intranet může mít podobné funkčnosti jako veřejná stránka, ale je nutná registrace. Pro Tesco jsme nasazovali Document management system, pro ZČU univerzitní informační portál atd.
  • Rental Inventory - správa půjčovny
    Rental inventory system – správa půjčovny
    Webových aplikací pro správu půjčovny a revizí či plánování využití inventáře jsme naprogramovali již několik a je možné je po drobných úpravách snadno využít i pro vás.