Specialista na WEB
od 1999

Z nuly až na vrchol – a bez dopingu!

Web fitness trenérky Marcely Hlaváčové z Plzně

(www.osobnitrenerkaplzen.cz)

Marcela Hlaváčová patří do širšího týmu Agionetu. Angažuje se v oblasti analýzy klíčových slov a SEO poradenství. Zároveň je ale její velkou vášní pohyb – zvláště potom fitness. Nedávno propojila tyto dva světy, aby vznikl její osobní web, kde nabízí své služby certifikované fitness trenérky. Vstoupila se svým zcela novým webem na velmi konkurenční trh, zároveň ale začala i s vervou a odhodláním. A stejně jako ve sportu – poctivá práce, trocha toho potu a píle přinesly ovoce.

Počáteční stav

Projekt na zelené louce má určitě své výhody. Ve světě internetu to ale znamená, že začínáte opravdu od nuly. Koupě domény, zajištění hostingu a první spuštění webu dává jedinou jistotu: v okamžiku startu nový web prostě na internetu neexistuje. Až po nějaké době (kterou můžete urychlit žádostí vyhledávačů o indexaci), si nových webstránek všimnou roboti, začnou si číst a hodnotit obsah. A tady začíná cesta každého nového webu na cestě vzhůru. I když – ta cesta začíná mnohem dříve. Jak tomu bylo v našem případě?

Z nuly az na vrchol tabulka

Jaké kroky vedou vzhůru?

  • Prvním krokem k úspěchu byla pečlivá analýza klíčových slov. Jako nejdůležitější z hlediska relevance a četnosti používání se vyloupl výraz „Osobní trenér Plzeň“. Ten se stal doslova klíčovým pro celý projekt, protože vyjadřuje přesně to, co Marcela nabízí, zároveň je hojně používaný a vypovídající. Analýza našla i desítky dalších slov a výrazů, které mají pro daný web smysl a na které je třeba pamatovat při tvorbě obsahu.
  • Po analýze obsahu následoval návrh struktury webu, aby byl obsažný ale přehledný, správně prolinkovaný. Poté samotné vytvoření webu, rozběhnutí redakčního systému, naplnění obsahu, precizní vyplnění všech metaznaček, prolinkování, testování, zveřejnění. (Vytvoření a spuštění webu reprezentuje dvouměsíční práci grafika a kodéra, po jeho spuštění stál web na pomyslné startovní čáře. V této chvíli začala ta největší práce v oblasti SEO.)
  • Na začátku prázdnin, po první indexaci ve vyhledávačích, se web vyskytoval někde na 8. stránce vyhledávače Google. Tedy startovací pozice někde na odvrácené straně Měsíce :-)
  • Následovalo ladění, testování, zkoušení, optimalizace. Sledování statistik návštěvnosti a pozic ve vyhledávačích, další optimalizace, další ladění, přidávání obsahu.
  • Postupně, během dvou měsíců, se potom web vyšplhal až na 1. stranu a čelní pozice. Marcela „dostala špendlík“ na mapě a v době psaní tohoto článku jí také patřila první neplacená pozice.

A právě to slovo neplacená je pro nás důležité. Tohoto výsledku bylo dosaženo bez podpory reklamních kampaní, zaplacených pozic a dalších podpůrných prostředků – prostě bez dopingu!

Tohle všechno by se samozřejmě neobešlo bez podpory obecenstva a fandění kamarádů, takže společně s webem začaly fungovat i profily na sociálních médiích. Díky sdílení odkazu na Facebooku, zveřejňování příspěvků v podobě článků a videí se lidé dostali na web mnohem dříve, než byly webstránky vidět ve vyhledávačích. I tento provoz pomohl v jeho cestě vzhůru. Pomohly i zpětné odkazy z dalších webů, například i z našeho webu agionet.cz – díky nim se rychle zvýšila tzv. autorita domény.

Pravidelná aktualizace obsahu webu spojená s přidáváním článků na Facebook ukázala vyhledávačům nový web jako živý, přinášející nové informace – díky tomu se ve vyhledávači opět posunul výše.

osobnitrenerkaplzen google pozice1Konečný výsledek je daný souhrou všech těchto faktorů.

V kostce – SEO slavilo úspěch…

Co bylo třeba udělat, aby se fitness trenérka z Plzně dostala na vrchol žebříčku?

  • Počáteční analýza klíčových slov – nalezení hlavního výrazu přímo souvisejícího s nabízenou službou i KW okrajově související (recepty na zdravou výživu, články v blogu a podobně), výrazy, které se v reálném světě používají a které, pokud možno, nejsou extrémně konkurenční.
  • Návrh a nákup vhodné domény – doména dnes není tak důležitá jako v minulosti, pokud ale bude dobře zapamatovatelná a bude obsahovat klíčové výrazy, může to jen pomoct.
  • Vytvoření webu, který odpovídá všem důležitým požadavkům technického SEO, zvláště potom:
    • Vyladěné a vyplněné titulky stránek relevantní s obsahem – o čem píšete, mělo by být i v meta titles.
    • Dotažené všechny metaznačky (metatagy) u obrázků, kotev, položek menu a odkazů, vnitřní provázanost webu – je to mravenčí práce, ale vyplatí se.
    • Vyplněné relevantní popisky stránek – někdo tvrdí, že meta descriptions pomáhají, někdo, že jsou dnes už zbytečné – risknete to?
    • Validní a optimalizovaný kód, svižný kód bez balastu.
  • Obsahové SEO – testování a zpětná analýza obsahu – je prima studovat, jak váš web roboti chápou, takže testovat–analyzovat–ladit.
  • Sledování a vyhodnocování návštěvnosti (Google Analytics) – zjistíte tak, kdo, kdy, odkud a možná i proč na web chodí (a nebo nechodí).
  • Korekce použitých textů, ladění obsahu, optimalizace metatags – jak už jsme psali: testovat–analyzovat–ladit; to se neomrzí.
  • Propojení s dalšími službami, sociální média, YouTube kanál – přinese nové uživatele, relevantní zpětné odkazy, fanoušky, sledovatele; ideální pro budování věrné klientely.
  • Pravidelná práce s obsahem, přidávání nových článků a informací – je to tak, weby porostlé mechem, portály pokryté pavučinami – tam rád chodí snad jen Indiana Jones :-) člověk i robot se rád vrací na místa, kde to žije.

A závěr?

Dobře provedená analýza, optimalizace technického SEO, obsahové SEO spolu s relevantním a pravidelně aktualizovaným obsahem – to všechno má smysl. A hlavně: při troše šikovnosti a vytrvalosti se dá touto cestou dostat na 1. stránku vyhledávání i bez placených pozic.

Případová studie v PDF ke stažení

Články ze stejné kategorie (Případové studie): Turistů ráj – ana... »