Specialista na WEB
od 1999

Následující návrh/nápad předkládáme široké veřejnosti k možné realizaci jako podnikatelský projekt nebo studentskou seminární či diplomovou práci (klikněte pro podrobnější informace).

Hotelová služba – webaplikace (zadání projektu)

Elektronický hotelový recepční, portýr i noční vrátný :-) Vše v elektronické podobě dostupné z hotelového pokoje.

I. Zadání obecné souhrnné

Připravte webové stránky (aplikaci) s nabídkou služeb jakéhokoli hotelu, aby na ni mohl přistupovat aktuální ubytovaný klient a mohl objednávat služby hotelu na konkrétní služby a termíny. Hotel nabízí např.: ranní buzení, snídani na pokoj, saunu, masáž, průvodce městem, půjčovnu věcí. Host si na pokoji chce v klidu přečíst něco o hotelu, o městě a objednat si službu. Nebudeme řešit online platby, protože se předpokládá souhrnná platba při odjezdu, ale každá služba bude mít cenu (např. snídaně za 120 Kč, masáž zad a ramen za 500 Kč, masáž šíje za 350 Kč apod.). Jednou ze služeb bude „Poslat zprávu na recepci“. Tvořte systém otevřený, aby se v budoucnu mohly typy služeb rozšiřovat. Jazykové mutace neřešte. Ceny budou jen v Kč, jiné měny ani kurzy neřešte.

II. Co řešit obecně a na úrovni frontendu (prezentační části vůči ubytovanému)

  1. Rozmyslet vhodný název projektu
  2. Popsat si postup řešení, strukturu menu, DB, funkčnosti, …
  3. Popřemýšlet o možnostech zařízení, na kterých bude služba provozována, a to jak na backendu, tak frontendu; nerealizovat jako mobilní app, ale případně napsat doporučení pro tento způsob realizace
  4. Wireframe a design webu
  5. Přihlašování a registrace hosta
  6. Různé druhy služeb (některé na čas a různý interval, některé na čas i varianty nabídky – snídaně bude obsahovat 3 různá jídla)
  7. Kromě nabídky služeb by měly být v menu odkazy na informační stránky – např. „Informace hotelu“, „Co navštívit v okolí hotelu“ apod. – s naznačením obsahu a struktury
  8. Nebudeme řešit jídelní lístek, protože by to bylo náročné; jen 3 druhy snídaně

III. Co řešit na úrovni backendu (administrace hotelu)

  1. Editace nastavení služeb (časy, ceník, obsazenost)
  2. Editace informačních stránek (info o hotelu atd.)
  3. Notifikace na e-mail zaměstnanci starajícímu se o daný typ služby
  4. Správa uživatelů (pozor – kromě hosta musí existovat i typ správce, který bude moci editovat v backendu; také musí být masér, pikolík, recepční a u nich kontaktní e-mail, na který budou dostávat notifikace; super admina není nutné řešit)
  5. Vyúčtování klienta
  6. Měsíční statistika (kolik hostů, kolik služeb, kolik vybraných peněz, …)

IV. Jaké další rozšíření a používání byste navrhli? (už jen teoretická část, bez programování)

V průběhu vývoje projektu a programování vás možná napadne i další rozšíření aplikace, poznámky, vhodné služby, které mohou být užitečné pro návštěvníka hotelu a hotelovou službu. Neprogramujte je a zapište je sem s malým vysvětlením, jak si službu představujete.

Poznámka

Tuto práci si vybrali tři studenti střední školy (SPŠE) v Plzni jako maturitní a obhájili ji 23. 5. 2022. Kdybyste tedy chtěli získat více informací, je možné vás se studenty spojit. Ukázka z práce je v jednom článku na našem Blogu.

Další informace

  • Cíl projektu: Software
  • Vývojová platforma: Joomla! nebo Nette
  • Cílení uživatelé: Turisté, hoteloví hosté
  • Podstata webu: Vysoká praktičnost
  • Hlavní oblasti: Turismus, ubytování
  • Monetizace: Zaplacení služeb
  • Odhad časové náročnosti: 50–150 hodin
  • Použití: Sociální portál
  • Způsob naplňování obsahu: Pracovník