Muzeum Plesná - tvorba interaktivní prezentace pro dotykové kiosky

Pro Muzeum Plesná jsme tvořili prezentační i herní interaktivní aplikace do 8 kiosků se správou a řízením obsahu prezentací na dálku pomocí systému Artemis. Na základě zadání jsme vytvářeli různorodý obsah pro jednotlivé skupiny kiosků ve formě interaktivních her – pexeso, balení zavazadla, podobnost slov. Návštěvníci muzea si tak mohou hravou formou obohatit znalosti analogie mezi českými a německými slovy. Vyzkoušet si balení zavazadla před odsunem – celková váha nesměla přesáhnout 30 kg, do kufru je možné vkládat různé předměty, některé objekty nejsou povolené a váha ukazuje atuální stav. Kiosky také obsahují galerii a videa v podobě vyprávění člověka, který dobu před odsunem zažil jako malý kluk.

Doba válečná a poválečná nebyla v těchto místech (Sudety v blízkosti Chebu) jednoduchá a i pro nás bylo bližší seznámení a vyprávění zasvěcenců velmi zajímavé a poučné. Například odsun podle Benešových dekretů se týkal téměř 3 miliónů lidí a kdo neprokázal, že nespolupracoval s nacisty a neměl partnera Čecha/Češku, byl odsunut. Lidi si směli z domu, kde bydleli, odnést jen 30 kg v kufru a nesměli si vzít třeba šperky apod. Trochu nad tím zapřemýšlet a vžít se do jejich situace je i v dnešní době velice zajímavé.

Muzeum Plesna aplikace podobnost slov

Použité technologie: Joomla!, HTML5, CSS3, JavaScript, Canvas, Artemis