Specialista na WEB
od 1999

Analýza webu (malého či velkého)

Tento článek (původně už z roku 2011) se věnuje analýze prezentačních webů z pohledu jejich úspěšnosti v oblasti SEO, resp. návštěvnosti, ale i designu, UX atd. Pokud máte zájem o jinou analýzu – např. velkých webových projektů, klikněte na tag sdružující články na téma: analýza webových stránek nebo kategorii: Webové poradenství, strategie, analýzy.

  • K čemu je dobrá analýza webu?
  • Proč váš web potřebuje důkladnouodbornou analýzu?
  • Jak vám pomůže analýza zjistit, co a jak na webu vylepšit?
  • Zvýší to návštěvnost webu?

Analýzu lze provádět na už existujícím webu (audit) nebo pro připravované webové stránky (analýza a zadávací dokument). Existují tedy základní dvě možnosti. První, že web už jste zadali a někdo vám ho vytvořil. Web nyní žije vlastním životem a vy byste potřebovali zjistit, co udělat, aby vám web přinášel větší užitek. A druhá, že web teprve chcete vytvořit, hledáte potřebné informace a realizátora. Chcete web udělat opravdu dobře a vyvarovat se počátečních chyb, které by vás mohly při následných korekcích stát velké peníze. Jaký případ je ten váš?

Web už máte, ale není tak úspěšný, jak byste chtěli?

Tohle je ta horší varianta. Vlastníte webové stránky, které nejsou zkrátka „to pravé ořechové“. Klesá návštěvnost weburoste okamžitá míra opuštění. Čím to je? To právě díky odborné analýze webu zjistíme.

  • Web je nepřehledný
  • Už na první pohled nepůsobí dobře (špatně zvolené barvy, kontrast, moc textu, …)
  • Nedostatečné nebo špatné SEO
  • Web navštěvují lidé, kteří hledají něco úplně jiného

Byla už na vašem webu provedena podrobná analýza? Pokud ano, tak nejspíš nebyla provedena správně. Pokud jste ji však odmítli s odůvodněním nedostatku financí, je dost pravděpodobné, že pokud by tato webová analýza byla vykonána, výsledek by vypadal jinak. Je nutné provést důkladnoupodrobnou analýzu webu. Vyhodnotíme výsledky analýzy jednotlivých webových stránek a zjistíme, co je potřeba zlepšit. Dostanete od nás doporučení na konkrétní kroky pro vylepšení webuzvýšení návštěvnosti.

Jak bude tato analýza webu vypadat?

Na váš stávající web nejprve pohlédneme dost kritickým okem vývojářů a specialistů v SEO oblasti. Chcete přece web vylepšit, ne? Nelekejte se množství zjištěných chyb, které vám ukážeme na základě výsledků analýzy. Zhodnotíme použité styly, barvy, kontrast, responzivitu (= zobrazení na mobilních telefonech či tabletech). Zkontrolujeme jeho funkčnost, popřípadě i přístupnost webu.

Co je cílem vašeho webu? Potřebujete, aby web přilákal konkrétní skupinu uživatelů. Jak vypadá typický návštěvník vašeho webu? Zhodnotíme web i očima vašich cílových skupin návštěvníků a doporučíme změny, které by bylo dobré udělat. Nezůstaneme ale jen u zevnějšku, důkladné kontrole podrobíme i zdrojový kód. Vylepšíme vaše webové stránky a pomůžeme prosadit váš projekt na internetu.

Chcete vytvořit nový a úspěšný web?

Analýza webu je dobrý začátek

 


Plánujete tvorbu nového webu? To je super! Vypracujeme podrobnou studii a provedeme analýzu. Prozkoumáme váš projekt do hloubky, abychom pochopili, jakým směrem se vydat a co bude náš cíl. Vytvoříme návrhy optimálního řešení podle vašich požadavků. Potom budete mít čas na rozmyšlenou. Analýzou je velmi vhodné začít, pokud chcete, aby váš projekt byl úspěšný.

Co bude obsahem této analýzy?

Je důležité vědět, pro koho je web určen. Zjistíme potřeby cílové skupiny a zvážíme, na co klade důraz. Celkový návrh webu bude přizpůsoben představě vašeho potenciálního návštěvníka. Spojíme hlavy dohromady a vymyslíme klíčové faktory, které je třeba dodržet. Také navrhneme klíčová slova, na která byste měli cílit. Klíčová slova v další fázi vývoje projektu pomáhají copywriterům vytvořit originální články a texty na web. Součástí je také analýza konkurence, které budete čelit. Od konkurence se můžeme hodně naučit a také se inspirovat. Je důležité sledovat konkurenční weby nebo alespoň vědět o tom, že tu jsou. Na základě analýzy můžeme vytvořit už přesnější cenovou kalkulacizadávací dokumentaci, která bude přesně kopírovat potřeby uživatelů.

Cena analýzy webu

  • Základní analýza webu + návrh řešení: cca 3 000 Kč
  • Rozsáhlejší analýza + návrh řešení: cca 5 000 Kč
  • Speciální analýzy s průzkumem trhu začínají dle rozsahu od 10 000 Kč

Kvalitu webové stránky může zlepšit i nový design

Nebojte se nudy a všednosti. Umíme vytvářet i opravdu originální nadčasový design. Budeme ale samozřejmě respektovat váš firemní styl a celkovou představu. Pokud nám svěříte i corporate design, můžete se těšit na naprosto originální grafiku. Nemáte ještě své logo? I s tím vám můžeme pomoci. Kontaktujte nás.

Čtěte také: Audit webu, Strategie

Možná již nyní máte dostatek informací a mohla by se vám hodit „rychlá tlačítka“:
Pokud jste zvídavější, pokračujte dále ... kompletní menu nebo na Úvodní stranu