Logo a jeho význam

Logo je součást Vaší značky, grafický symbol, vizuální zkratka, díky kterému si Vás lidé zapamatují, věří Vám, vyhledávají Vás, spoléhají se na Vaše produkty či služby.

Proč mít logo?

Logo je jedním z hlavních aspektů vaší firmy – jeho tvary a barvy Vás odlišují od konkurence a tvoří povědomí o značce (image-building). Nepodceňujte význam loga. Společnost bez loga je jako člověk bez tváře. Jakou tvář má Vaše firma?

Velké firmy udělují tvorbě loga značnou pozornost. Vědí, jak je logo důležité při budování dobrého jména a při boji s konkurencí zazářit mezi ostatními. Logo musí u zákazníků vyvolat tu správnou asociaci. Vývoj loga se proto nesmí uspěchat, trvá týdny, měsíce, než vznikne zajímavé a konkurenceschopné logo.

Logo v žádném případě není jen nějaký obrázek! Je to výsledek mnohahodinové tvorby a přemýšlení nad obsahem a formou grafického vyjádření Vašeho podnikání.

Každá úspěšná firma se snaží vtisknout logu svoji nenahraditelnost. Jedinečnost Vašeho loga ovšem závisí na celém marketingu firmy. Logo je pouze jeden článek a pokud bude špatně prezentováno, bude celý marketing kontraproduktivní. Je to stejné jako když budete servírovat výborné maso s přesolenou omáčkou. 

Zásady správného loga

1. Formát

Agionet logo rastrové
vektorový obrázek = cdr, eps, ai, svg
Agionet logo vektorové
rastrový obrázek = jpeg, png, tiff, bmp, gif

2. Barevnost a tvar

Logo musí mít jasně stanovené tvary a barvy. Všechny křivky musí být logické a přesné. Jednotlivé barvy jsou stanoveny systémem přímých barev Pantone (5 024 barevných definic vychází z 15 základních barev – pro tisk, textil a umělé hmoty).

Dále v barevném prostoru CMYK (výtažkové barvy obsahují 4 hodnoty – pro barevný tisk). Také použitím modelu RGB (3barevný model sčítání světla – pro monitory). Lze definovat i HEX označení (RGB barvy jako šestimístné hexadecimální číslo – pro web).

cernobile logo

Studie prokázály, že klíčovou roli v logu hraje tvar a teprve až potom barva. Logo musí mít proto svoji podobu i v jednobarevné a černobílé verzi, která je nezbytná například pro reklamní předměty.

3. Proporcionalita a responsivita

Logo musí být stejné čitelné a reprodukovatelné i v malých velikostech – pokud vytvoříte příliš složité tvary, bude např. na propisce logo nečitelné. Proto dnes téměr každé logo potřebuje svoje responsivní varianty. Různé webové aplikace a sociální sítě vyžadují Vaše logo ve čtverci. Ale na propisce pořebujete spíše logo horizontální. Vždy záleží na tom, jak tvůrce loga správně přemýšlel. Jednoduše řečeno - čím komplikovanější logo, tím více variant potřebujete. V nejlepším případě si vystačíte pouze se dvěmi.

responsivni logo

Vlastnosti loga:

Zapamatovatelné – nejlépe dát do loga pouze jeden nápadný prvek, který je zajímavý a snadno se vryje do paměti.

Jednoduché – návrh zjednodušíme natolik, aby si ponechal ten nejdůležitější charakter myšlenky, tvaru a čitelnosti.

Originální – jedinečné a nezaměnitelné s jiným logem, zejména ve stejném oboru.

Tvorba loga, nad čím přemýšlet?

Název

Neměl by chybět u nově vzniklých firem, ale není podmínkou. Naopak u zavedených a velmi známých značek se může název vypustit a ponechat jen grafický prvek. Pokud logo obsahuje symbol i text, nazýváme jej logotyp.

Logo nemusí obsahovat celý obchodní název. Zpravidla se používá co nejkratší název nebo zkratka. Do loga nepatří zkratky s. r. o., a. s. apod. Pro typografickou část by měl být použit typ písma, který charakteristicky vystihne nebo podtrhne myšlenku dané firmy, produktu nebo doplní grafickou zkratku.

Cílová skupina

Znalost cílové skupiny je důležitá při tvorbě loga. Logo prozradí spotřebiteli podstatné informace, na základě kterých se může rozhodnout pro Vaši firmu, produkt či službu. Jiné logo bude pro ženy, jiné pro muže, pro děti, teenagery, důchodce apod. Nemůžete cílit na všechny, je třeba vědět, komu chcete své výrobky nebo služby nabízet. Pokud chceme tvořit dobré a zapamatovatelné logo, musíme si uvědomit, že logo není vyjádření oboru, ale váže se k Vaší firmě, Vašemu podnikání. 

Příklady, jak by se nemělo prvoplánově přemýšlet:

„Jsem počítačová firma, tak bych měl mít v logu symbol počítače.“
Mají snad výrobci počítačů v logu počítač?

logo computer

„Prodávám auta a tak bych měl mít v logu obrázek auta.“
Mají snad velké automobilky v logu auto? 

logo auta

Corporate identity

Corporate image – Corporate design Úspěšná firma by měla být jednoznačně ...

Potřebujete-li od nás získat více informací, nebo nám zadat realizaci projektu...

kontaktujte nás

Více referencí z oblastíDTP a Design Tvorba webových stránek Výběrové