Specialisti na WEB
od 1999

Co všechno umí chatbot

chatbot mallcz

Chatovací robot je chytrá aplikace, která dokáže většinu komunikace s uživateli obstarat za vás. Možná vám to může znít trochu jako sci-fi, ale jejich používání je čím dál častější. Určitě si vzpomenete, že jste se s ním už někdy setkali. Například Facebook Messenger nebo třeba MALL. CZ už svého chatbota mají.

Výhody využití chatbota

  • automatizované procesy – šetří čas a peníze
  • nízké náklady – platíte jen za instalaci nebo dodatečné funkce
  • reaguje rychle a nonstop – odpoví klientům okamžitě a kdykoli
  • komfort pro zákazníky – služba navíc, kterou ocení

Co všechno chatbot zvládne

  • Chatboti se dají naprogramovat tak, aby na stále se opakující otázky odpovídali automaticky sami. Vyberete nejčastější otázky, které od klientů dostáváte, a připravíte na ně odpovědi. Chatbot potom bude odpovídat podle naprogramovaného scénáře.
  • Chatbot v e-shopu dokáže částečně nahradit prodavače nebo poradce, který klienta nasměruje tam, kam potřebujete, a odpoví mu na běžné základní otázky. Zvládne vyřizovatreklamace. V zákaznické podpoře může chatbot reagovat na dokola se opakující dotazy, které od uživatelů dostáváte. Ušetří to časpráci pracovníkům, kteří se mohou věnovat komplikovanějším otázkám.
  • Také personalistům dokáže chatbot významně ulehčit práci. Úvodní komunikaci nebo i požadavek na vyplnění formuláře s uchazeči o práci zvládne sám.
  • bankovnictvípojišťovnictví najdou chatboti také své uplatnění. Poradí s nastavením kreditních karet, výběrem pojištění, hypotéky, vhodné investice nebo aktivací internetového bankovnictví.
  • Vzrůstající trend textové komunikace staví chatboty do popředí. Stále více lidí upřednostňuje textové zprávy před osobním nebo telefonickým kontaktem.
  • Chatbot bohužel není dokonalý a nezná odpovědi na všechno. Zkrátka není to děd vševěd, ale přesto díky němu můžete ušetřit čas i peníze.

Co je potřeba, aby chatbot na webu fungoval

Specializovaný framework umožní odesílání a přijímání zpráv mezi uživatelem a chatbotem. Obvykle bude ještě potřeba komponenta, která dokáže odhadnout, jak má na požadavky klienta zareagovat. Vše je založeno na technologii porozumění jazyku. Porozumění v češtině je sice dostupné, ale zatím není na takové úrovni, jako je tomu u angličtiny. Situaci komplikuje diakritika. Chatbota je totiž potřeba naučit rozumět řeči s diakritikou i bez ní. Z věty, kterou uživatel napíše do chatu, musí robot poznat, co potřebuje. Z backendu si potom vytáhne odpověď a tu předá klientovi. Funguje tedy spíše jen jako prostředník pro automatickou komunikaci. Úroveň chatbota závisí na tom, kolik času jeho tréninku věnujeme, protože žádný učený z nebe nespadl.

Uvažujete o pořízení chatbota pro váš web nebo se jen chcete na něco zeptat? Kontaktujte nás.

Mohlo by vás ještě zajímat:

Možná již nyní máte dostatek informací a mohla by se vám hodit „rychlá tlačítka“:
Pokud jste zvídavější, pokračujte dále ... kompletní menu nebo na Úvodní stranu
Zůstaňte v obraze - přihlašte se k odběru našeho newsletteru
Staňte se odběratelem užitečných informací z našeho oboru. Tipy a triky, jak využít potenciál webů, návody, SEO, bezpečnost ... Pokud si myslíte, že tyto informace oceníte, vyplňte formulář a odešlete.

captcha