Chatovací robot je chytrá aplikace, která dokáže většinu komunikace s uživateli obstarat za vás. Možná vám to může znít trochu jako sci-fi, ale jejich používání je čím dál častější. Určitě si vzpomenete, že jste se s ním už někdy setkali. Například Facebook Messenger nebo třeba MALL. CZ už svého chatbota mají.
Výhody využití chatbota
- automatizované procesy – šetří čas a peníze
- nízké náklady – platíte jen za instalaci nebo dodatečné funkce
- reaguje rychle a nonstop – odpoví klientům okamžitě a kdykoli
- komfort pro zákazníky – služba navíc, kterou ocení
Co všechno chatbot zvládne
- Chatboti se dají naprogramovat tak, aby na stále se opakující otázky odpovídali automaticky sami. Vyberete nejčastější otázky, které od klientů dostáváte, a připravíte na ně odpovědi. Chatbot potom bude odpovídat podle naprogramovaného scénáře.
- Chatbot v e-shopu dokáže částečně nahradit prodavače nebo poradce, který klienta nasměruje tam, kam potřebujete, a odpoví mu na běžné základní otázky. Zvládne vyřizovat i reklamace. V zákaznické podpoře může chatbot reagovat na dokola se opakující dotazy, které od uživatelů dostáváte. Ušetří to čas i práci pracovníkům, kteří se mohou věnovat komplikovanějším otázkám.
- Také personalistům dokáže chatbot významně ulehčit práci. Úvodní komunikaci nebo i požadavek na vyplnění formuláře s uchazeči o práci zvládne sám.
- V bankovnictví a pojišťovnictví najdou chatboti také své uplatnění. Poradí s nastavením kreditních karet, výběrem pojištění, hypotéky, vhodné investice nebo aktivací internetového bankovnictví.
- Vzrůstající trend textové komunikace staví chatboty do popředí. Stále více lidí upřednostňuje textové zprávy před osobním nebo telefonickým kontaktem.
- Chatbot bohužel není dokonalý a nezná odpovědi na všechno. Zkrátka není to děd vševěd, ale přesto díky němu můžete ušetřit čas i peníze.
Co je potřeba, aby chatbot na webu fungoval
Specializovaný framework umožní odesílání a přijímání zpráv mezi uživatelem a chatbotem. Obvykle bude ještě potřeba komponenta, která dokáže odhadnout, jak má na požadavky klienta zareagovat. Vše je založeno na technologii porozumění jazyku. Porozumění v češtině je sice dostupné, ale zatím není na takové úrovni, jako je tomu u angličtiny. Situaci komplikuje diakritika. Chatbota je totiž potřeba naučit rozumět řeči s diakritikou i bez ní. Z věty, kterou uživatel napíše do chatu, musí robot poznat, co potřebuje. Z backendu si potom vytáhne odpověď a tu předá klientovi. Funguje tedy spíše jen jako prostředník pro automatickou komunikaci. Úroveň chatbota závisí na tom, kolik času jeho tréninku věnujeme, protože žádný učený z nebe nespadl.
Uvažujete o pořízení chatbota pro váš web nebo se jen chcete na něco zeptat? Kontaktujte nás.
Mohlo by vás ještě zajímat: