Specialista na WEB
od 1999

Mají videa na webu vliv na SEO?

Přestože v Čechách je videomarketing teprve v plenkách, můžete toho využít a vybudovat si náskok před konkurencí. Většina firem se totiž do zveřejňování vlastních videí zatím moc nehrne. S tvorbou profesionálních videí vám rádi pomůžeme. Máme s tím bohaté zkušenosti. Můžete se podívat na ukázky z naší videotvorby.

Získání důvěry a vybudování vztahu s divákem

Video přináší mnohem větší emoční zážitek než texty, protože vás může návštěvník vidět a slyšet. Při sledování získává pocit, že vás zná. Dlouhodobějším sledováním se buduje vztahdůvěra. 3 z 5 zákazníků se dívá více než 2 minuty na video o produktu, který si plánuje koupit. Určitě by stálo za to požádat své klienty o videorecenze. Mělo by to vést ke zvýšení zájmu o vaše produkty nebo služby a zásadně by měl narůstat počet objednávek.

Video na webu vliv na SEO

Mají videa vliv na SEO?

Protože se uživatelé internetu rádi dívají na videa, Google stránky obsahující videa upřednostňuje ve vyhledávání a uděluje jim vyšší pozice. Nejlepší je umisťovat videa na YouTube, protože se jedná o největší videoportál a téměř 90 % videí z první stránky Googlu tvoří právě YouTube videa.

Jak videem ovlivnit SEO?

Krátká videa do 2 minut mají největší šanci na úspěch. Ani 4minutové video nemusí dopadnout nejhůř. Delší videa ale ztrácí potenciál. Zkrátka čím stručnější a výstižnější video natočíte, tím lépe.

Nezapomínejte na optimalizaci videa vypsáním titulků, podtextů, popisů a meta tagů, aby pomohly robotům snáze video najít. Použijte k tomu klíčová slova. Zahrnutí klíčových slov už do názvu souboru ještě před nahráním na YouTube server se také doporučuje. Popis videa by měl začínat uvedením URL odkazu na váš web, následuje stručné shrnutí a potom přepis celého obsahu videa. Robotům to pomůže při vyhledávání a uživatelům, aby si udělali představu o obsahu.

Kvalitní miniatury jsou důležité, protože by měly přímo lákat ke kliknutí. Dejte si tedy na výběru náhledů záležet, aby působily poutavě. Velký úspěch sklízí obličeje focené z blízka a vysoce kontrastní obrázky.

Videa se hodnotí také podle počtu komentářů, množství shlédnutísdílení, proto youtubeři ve svých videích nikdy nezapomínají na výzvu k okomentování a sdílení. Dobře vědí, jak si zvýšit popularitu. Interakce uživatelů má dokonce větší váhu, než použití klíčových slov v nadpisu či popisu.

Uživatel stráví na stránce díky videu více času

Lidé videa zbožňují a mají je rozhodně radši než text. Oblíbenost videí stoupá díky tomu, že zapojením zraku i sluchu přináší hodnotnější zážitek. Vytvořením videoobsahu, který budou chtít návštěvníci sledovat, je můžete udržet na webu mnohem delší dobu. Tvorba videa by měla patřit do rukou zkušených profesionálů. Můžete se svěřit profíkům z našeho týmu. Rádi vám s tím pomohou.

Budování značky pomocí videa

Videomarketing je na vzestupu a to je šance, jak využít YouTube nově také k budování značky. Vytvořit jednotný způsob prezentace značky ve všech platformách může být klíčem k úspěchu. Přesvědčit diváky a vybudovat si důvěru ke značce, to je umění. Videa by měla být dostatečně zajímavá a přínosná a nepůsobit vtíravě, jinak hrozí ztráta sledovanosti, v horším případě by se mohla strhnout také vlna negativních komentářů a šířit se napříč sociálními médii. Raději tvorbu videí svěřte do rukou zkušeným profesionálům.

Malá konkurence

Většina českých firem se na zveřejňování svých videí na internetu zatím nechystá. Oproti psaní článků je videoprodukce náročnější na čas i finance. Ne každý také zvládne jít s vlastní kůží na trh a vystupovat před kamerou. Přitom právě díky tomu, že vás diváci uvidí a uslyší ve videu, si k vám mohou vybudovat vztah a potom se s nimi snáze obchoduje. Je to také šance, jak být o krok napřed před konkurencí.

Větší pravděpodobnost sdílení

Třetinu času stráveného na internetu uživatelé věnují sledování videí. Je také prokázáno, že lidé více sdílejí videa než text.

Druhy videa

Stoupnout si před kameru

Když odhodíte počáteční stud, který bývá největší překážkou, stačí vzít kameru nebo mobilní telefon, dobře si na to posvítit a začít natáčet.

Komentovaná prezentace s nahráváním obrazovky

Pomocí PowerPointu nebo jiného programu si vytvoříte na počítači prezentaci. Pro nahrávání obrazovky a stříhání se využívá například program Camtasia. K nahrávání hlasu postačí jakýkoli mikrofon nebo sluchátka s mikrofonem.

Video s obrázky, textem a hudbou

Používá se převážně k upoutávkám a k představení. Dá se vytvořit v animoto.com nebo i přímo na YouTube.

Ještě před zahájením natáčení byste měli mít jasno, kam hotové video chcete umístit, aby se tomu mohl přizpůsobit styl natáčení. Čeho chcete pomocí videa dosáhnout? Komu má být určeno?

Amatérská videa pravděpodobně do světa díru neudělají. Raději to nechte na zkušených profesionálech nebo se s nimi alespoň poraďte, abyste nenadělali více škody než užitku. V našem týmu máme zkušené specialisty, kteří se zabývají výhradně videotvorbou.

 

Mohlo by vás zajímat:

Možná již nyní máte dostatek informací a mohla by se vám hodit „rychlá tlačítka“:
Pokud jste zvídavější, pokračujte dále ... kompletní menu nebo na Úvodní stranu
Zůstaňte v obraze - přihlašte se k odběru našeho newsletteru
Staňte se odběratelem užitečných informací z našeho oboru. Tipy a triky, jak využít potenciál webů, návody, SEO, bezpečnost ... Pokud si myslíte, že tyto informace oceníte, vyplňte formulář a odešlete.

captcha