Specialista na WEB
od 1999

Mám nový web a co dál? (SEO?)

Představte si, že jen tak otevřete uprostřed města novou restauraci bez jakékoli reklamy, vývěsního štítu a viditelné nabídky menu. Možná přitáhnete pár zvědavců, kteří přes okno uvidí stoly i bar, ale dokud někde nezveřejníte, jaké služby a jídlo nabízíte, pravděpodobně k vám nikdo nezavítá.

První věc je tedy sdělit okolí, že tu jste a co nabízíte, aby si vás všimlo.

Kdo se v této oblasti pohybuje, ví, že potom nastává dlouhé období, kdy do restaurace chodí jen hrstka lidí. Tito lidé se svými přáteli mluví o tom, že objevili novou restauraci a že se dobře najedli. S čím větší intenzitou a nadšením to říkají, tím rychleji se restaurace zaplní. Zároveň čím více na sebe upozorníte poutači, reklamou, tím rychleji k vám začnou lidé chodit.

A tak je to i s novými webovými stránkami. Bez jasného sdělení, „co nabízíte“ návštěvníkůmvyhledávačům, i reklamy, vás v širokých vodách internet neobjeví. A navíc je tu ještě konkurence, která chce být před vámi.

Více rozepsané a doporučené služby předkládáme v článku: Jak správně nastavit (nový) web.

Jak širé vody internetu fungují?

Internet funguje podobně jako telefonní seznam. Zákazník, který chce najít konkrétní produkt nebo službu, zadá dotaz prostřednictvím vyhledávače. U nás je nejběžnější vyhledávače GoogleSeznam. Ty vezmou telefonní seznam a začnou podle slov hledat nejrelevantnější odpověď na dotaz. Nyní má vyhledávač seznam všech webových stránek, které obsahují hledaná klíčová slova. Ale tím práce vyhledávačů nekončí, jejich cílem je přinášet hlavně co nejvíce užitečné odpovědi. A tak pomocí mnoha algoritmů bodově hodnotí jednotlivé weby, přičemž čím víc bodů, tím lepší umístění. Hodnoceno bývá například stáří domény, mobilní responzivita, rychlost načítání a především, zda na webové stránky odkazují jiné weby – tím vyhledávač pozná, zda je web oblíbený, a tudíž důležitější. V tomto případě mluvíme o přirozeném nebo-li organickém vyhledávání.

Mohu pro to něco já udělat?

Rozhodně! V první řadě doporučujeme nepodcenit přípravnou fázi realizace webstránek. U nás ve společnosti Agionet vždy všem klientům pokládáme otázku: „Co od vašeho webu očekáváte? Chcete přitáhnout nové zákazníky, informovat, prodávat, …?“ Mimo jiné je důležité udělat si průzkum konkurence (v čem jste lepší než konkurenční firmy?) a průzkum vašich budoucích klientů (co je zajímá, jaké využívají informační kanály?) I to vám může pomoci rozmyslet se nad způsobem propagace vaší značkywebových stránek.

V přípravné fázi je též důležité vytipovat klíčová slova, která používají vaši budoucí zákazníci a podle nichž vyhledávají. Na tato slovní spojení se následně soustředit při přípravě sekcí, nadpisů a textů. Po dokončení www stránek byste se měli zaměřit na podpoření webu reklamou, propagací, linkbuildingem, aby se o vás návštěvníci i vyhledávací servery dozvěděly a zvýšily vám hodnocení (důležitost). Je to podobné jako se zmíněnou novou restaurací, kterou nejdříve nikdo neznal a následně o ní lidé intenzivně i nadšeně mluví.

Kouzelná zkratka SEO. Potřebuji to?

Zkratka SEO vychází z anglického spojení a v překladu znamená optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Výsledkem by mělo být postupné zlepšování ve výsledcích vyhledávání. V případě zlepšení technické nebo obsahové část webu mluvíme o on-page faktorech.
Je to například:

  • Využití správných klíčových slov.
  • Příprava kvalitního obsahu.
  • Popisky stránek, obrázků.
  • Technicky dobré provedení, rychlost, responzivita.
  • A mnoho dalších libůstek.

Ovlivnění pozice webstránek jinými faktory, které nezahrnují jeho úpravu, se nazývají off-page faktory. Jedná se o propagaci nového webu v online prostředí internetu.

Off-page faktory zní dobře. Co vše to znamená?

Zjednodušeně lze říci, že jde o reklamu a propagaci vašich webových stránek. Využití off-page faktorů doporučujeme vždy, když potřebujete nalákat nové potenciální klienty. Obzvláště to potřebuje nově vzniklý (neznámý) web. Opět jde využít několik možností:

  • Registrace do vyhledávačů – především vyhledávače Google i Seznam a jejich mapové služby. Přece chcete, aby si k vám zákazníci našli cestu.
  • PPC kampaně – pamatujete si, jak jsme mluvili o organickém vyhledávání? Existuje způsob, jak organické vyhledávání předběhnout a objevit se ještě výš. Jedná se o placené reklamy. Výhodou je, že platíte jen v případě, kdy návštěvník na reklamu klikne a dostane se na vaše webové stránky. I zde však platí, že kromě ceny se vyhledávač rozhoduje podle relevantnosti. Toto je jedna z metod, která má nejrychlejší účinek na zvýšení návštěvnosti, ale nemá dlouhodobý vliv = když přestanete platit, tak se návštěvnost okamžitě sníží.
  • Sociální média – v dnešní době nelze podcenit sílu sociálních médií. V tomto případě se můžete dostat snadno do povědomí díky sdělení vašich současných klientů, lze lépe cílit reklamy na opravdu potenciální zákazníky.
  • Zpětné odkazy (backlinks) – nejlepší reklama je doporučení a i to se v online světě odráží. V případě, že na vás odkazuje nějaký kvalitní web, prospěje to vašemu výsledku. Pozor ale na bezhlavé registrování do katalogů, to vám naopak může uškodit.
  • PR články, newslettery – jde opět o oslovování určité oblasti klientů a nebo linkbuilding.

Většina ze zmíněných off-page faktorů má dlouhodobý účinek (kromě PPC) a je dobře po nějaké době věci zkontrolovat, přenastavit i třeba vytvořit znovu nějakou aktivitu, která by opět na webstránky upozornila a přivedla nové zákazníky.

Chcete být ve vyhledávání před konkurencí?

Patrně se chcete umisťovat ve vyhledávání na vaše vybraná klíčová slova na první stránce vyhledávače Google či Seznamu. Ale toto chce konkurence také. Pokud ve vaší oblasti konkurence moc není, tak se vám to může snadno povést a odkaz na váš nový web může být už po několika týdnech na předních pozicích. Ale v dnešní době, kdy existuje několik miliard webových stránek, je konkurence už hodně vysoká, a proto chcete-li být na předních pozicích, tak to často znamená velké investice do přípravy webu, jeho perfektní technické provedení, rychlost zobrazení, kvalitní obsah a jistě i SEO off-page = propagace, linkbuilding atd. To může být někdy běh na dlouhou trať a velké náklady na reklamu. Ale v běžném „kamenném“ světě je to vlastně obdobné, že?

Hodně záleží na konkurenci v dané oblasti. Platí skoro přímá úměra, že čím větší konkurence, tím dražší je dostat se na první stránku vyhledávání.

Na našem webu najdete základní ceník SEO prací.

Informací už bylo dost, máte ještě nějaké doporučení na závěr?

Naše hlavní rada je: Využívejte analytické nástroje, jako je například Google Analytics. Měřte, kontrolujte a analyzujte. Webové stránky jsou živý organismus, nelze je pouze vytvořit a ponechat vlastnímu životu. Musejí odrážet potřeby klientů, které se neustále vyvíjejí. A spolu s tím se i web musí měnit a přizpůsobovat. Především vždy myslete na to, že vaše webstránky nepoužívají pouze vyhledávače, ale hlavně živí návštěvníci!

Rádi vám s propagací vašeho webu pomůžeme a společně docílíme zvýšení návštěvnosti i dalších cílů. Chcete se dozvědět více? Kontaktujte nás. Pro ty z vás, kteří raději sami studují, máme další články z tohoto tématu v sekci: Internetový marketing.

Možná již nyní máte dostatek informací a mohla by se vám hodit „rychlá tlačítka“:
Pokud jste zvídavější, pokračujte dále ... kompletní menu nebo na Úvodní stranu
Zůstaňte v obraze - přihlašte se k odběru našeho newsletteru
Staňte se odběratelem užitečných informací z našeho oboru. Tipy a triky, jak využít potenciál webů, návody, SEO, bezpečnost ... Pokud si myslíte, že tyto informace oceníte, vyplňte formulář a odešlete.

captcha