Legenda:
- SEO = optimalizace webových stránek s cílem lepšího umístění na vyhledávacích serverech
- SEO on-page = úpravy/vylepšení tvořené na konkrétním webu – toto dělá webdesignér/kodér/programátor, tedy pracovníci Agionetu
- SEO off-page = podpora www stránek v rámci internetu – je to taková propagace a snaha o jejich zviditelnění na jiných webech; tady už musí naši marketéři zadávat práci a peníze na jiných serverech, aby zrealizovali kampaň, PR články, linkbuilding, remarketing atd.
Chcete-li se více dozvědět o SEO oblastech a principech, přejděte na obrázek:
SEO cena
… je u nás skládána z několika položek a variant. Každý klient si může sám určit, jak moc je pro něj SEO důležité a jakou částku chce za něj utratit.
Pohybujeme se v rozpětí ceny několika tisíc až několika desítek tisíc. SEO on-page realizujeme sami, přičemž cena SEO se vypočítává z nutné a potřebné práce, kterou odvedeme na vašem webu, a to v hodinách. Hodiny se následně násobí naší aktuální hodinovou sazbou (pro rok 2023 je to 1 100 Kč, sazba pro následující roky bude vždy uvedena na stránkách hlavního ceníku.) Kolik chcete utratit za SEO off-page si zvolíte vy sami a většinou se platí externím společnostem, které pomáhají s propagací vašeho webu [např. Google Ads (dříve Google AdWords), Sklik nebo iDNES.cz apod.]. My v oblasti SEO off-page účtujeme zase v aktuální hodinové sazbě jen práci spojenou s nastavováním kampaní nebo vytvořením analýzy apod.
Obecně o naší nabídce v oblasti SEO
Poskytujeme služby v oblasti internetového marketingu, orientujeme se na optimalizaci pro vyhledávače (SEO = Search Engine Optimization), tvorbu webových stránek přesně na míru s důrazem na lepší přístupnost pro návštěvníky, a to nejen správně vytvořenou grafikou i UX, ale i lepším umístěním ve vyhledávání. Ceny služeb v oblasti SEO mohou být velice rozdílné, podle toho kolik práce pro vás odvedeme a kolik služeb budete vyžadovat. SEO oblast je velice pestrá, s mnoha způsoby, jak ovlivnit umístění vašeho webu ve vyhledávání. V následujícím ceníku je jen několik možností, ale na zavolání vám můžeme udělat nabídku na míru. Tedy většinou bývá dopředu ještě dobré udělat analýzu současného stavu (SEO audit) a stanovit si cíle, co chceme změnit/vylepšit i co je náš cíl.
Prvním krokem by mělo být zodpovězení otázky: „Čeho chceme dosáhnout?“
Abychom byli v Seznamu nebo Google dobře hodnoceni/umístěni? To je málo a vlastně vám to nemusí vůbec nic přinést. Lepší je, abyste měli větší návštěvnost – a ještě lepší, aby na vaše webstránky přicházela především vaše cílová skupina. Proto by se na počátku měla vytipovat slovíčka, která zadává vaše cílová skupina, když hledá vaše služby a následně třeba hned nakupuje – to je náš společný úkol, na nějž my potom navážeme další činnosti.
SEO ceny jednotlivých balíčků
0. Základní SEO on-page děláme pro všechny námi tvořené weby (a to už v nejnižší třídě Bronze) –> provedené práce a připravené techniky:
- každá stránka obsahuje základní metatagy, titles, alespoň jeden z nadpisů H1–H6
- nastavujeme tzv. hezké SEF URL (adresy obsahují nadpisy článků = často i klíčová slova)
- zapnutí cache Joomly pro zrychlení načítání webových stránek
- nastavení sitemap.xml a robots.txt souborů
- napojujeme na měření návštěvnosti – nejčastěji na Google Analytics
- testujeme na různých online testerech zaměřených na SEO a kvalitu kódu – následně vylepšujeme web
Toto kontrolujeme i v rámci naší procedury výstupního protokolu, který mimo jiné zabezpečuje webstránky a nastavuje i kontroluje spoustu jejich technických parametrů, aby je vyhledávací servery lépe hodnotily.
Neobsahuje: optimalizaci rychlosti načítání webu (obrázky, seskupení CSS a JS souborů apod.), žádné vyplňování klíčových slov do nadpisů a popisů stránek (pokud není domluveno v zadání), řešení možné duplikace (canonical) atd.
1. Doporučený minimální SEO on-page balíček „A“
a) Vytvoření analýzy klíčových slov
- definování a nalezení webů konkurence
- definování cílové skupiny (persony)
- současná slova, na která chodí lidé na webstránky
- slova, na něž je k nalezení konkurence
Nalezení 10 nejvhodnějších klíčových slov a 10 víceslovných výrazů. Výběr vhodných dle ceny na PPC a hledatelnosti. Seznam konkurenčních webů, které má smysl sledovat.
b) Úpravy obsahu webu (titles, meta, texty)
Podle výsledku analýzy klíčových slov a rozsahu webu (počítá se spíše s úpravou hlavních obsahových stránek do 20 ks).
… odhad: 10–15 h práce.
2. Rozšířený balíček „B“ (už s některými prvky SEO off-page)
Obsahuje komplet z balíčku „A“ a navíc…
c) Speciální nastavení Google Analytics a dalších služeb
… odhad: 4 h práce.
d) Dlouhodobá spolupráce
… v rozsahu: 3–5 h práce.
e) Příprava a správa PPC kampaní
Pracnost za tvorbu a správu kampaně se odvíjí od velikosti i četnosti kampaní: zde bychom stanovili rozpočet při prvním zadání kampaně.
SEO – orientační ceník dalších prací (záleží vždy na rozsahu webu a šířce zadání i požadavku na výsledek)
- základní analýza webových stránek + návrh řešení: cca 3 000 Kč
- analýza klíčových slov – základní: 3 000 Kč, rozšířená 5 000+ Kč
a nebo opravdu důkladná analýza: tady už dle dohodnutého rozsahu - speciální analýzy s průzkumem trhu: dle rozsahu začínají od 10 000 Kč
Následně nabízíme SEO copywriting, který zaručí napsání vhodných textů se SEO zásadami.
Na to navazuje úprava webu (SEO on-page):
- základní úprava stránek (hlavičky, klíčová slova, nadpisy, vytvoření sitemap): 6 000 Kč
- propracovanější úpravy = úpravy textů, specializace článků na konkrétní klíčová slova, …: dle rozsahu
Dále můžeme pokračovat tvorbou zpětných odkazů, ale zde je už opravdu nutné udělat studii, která vyhodnotí, co a kam umístit i za kolik peněz. Nabízíme též vytvoření reklamních kampaní PPC na Seznamu, Google: dle ceníku těchto společností a požadované služby:
- příprava 1 kampaně na 1 serveru zabere cca 5 h (cca 4 000 Kč) i s následující korekturou v prvních 14 dnech rozběhnutí akce
- je též možné nastavit remarketing a podobné služby
Pokračujte na článek: SEO – optimalizace webu (v sekci: Strategie a poradenství).