Proč si založit stránku na Facebooku?

Když si firma, organizace, značka nebo veřejně známá osobnost založí profil na Facebooku, může pak snadno komunikovat se svými fanoušky prostřednictvím zveřejňovaných příspěvků, fotek a událostí. Upozorní tím uživatele Facebooku na to, co je právě nového. Může například upozornit na nový produkt nebo službu, informovat zákazníky o upravené provozní době nebo příznivce pozvat na plánovanou akci. V Messengeru na Facebooku se dají snadno odesílat i přijímat zprávy. Na zprávy můžete reagovat přímo vy nebo je možné nastavit automatické oslovení a dát na výběr několik možností, jaké otázky by vám mohl pisatel položit.

Jak založit stránku na Facebooku?

Najděte si ve vyhledávači tuhle url adresu: https://www.facebook.com/pages/creation/

Vyberte si, jaký typ stránky chcete založit. Na výběr jsou nejprve dva základní typy stránek:

Typy Facebook stranek  a Facebook profilu

Firma nebo značka

Typ stránky Firma nebo značka se hodí, pokud byste rádi propagovali své produkty nebo služby, chtěli dostat svou značku do povědomí a oslovit nové zákazníky.

Komunita nebo veřejně známá osobnost

Jestli byste raději diskutovali o nějakém tématu, zájmu, koníčku nebo založili fan club, klikněte na typ stránek Komunita nebo veřejně známá osobnost.

Podrobnosti o tom, jak vytvořit Facebook stránku najdete přímo na Facebooku v "Centru nápovědy".

Jaký je rozdíl mezi osobním profilem na Facebooku a firemní stránkou?

Osobní profil na Facebooku

V podstatě kdokoliv si může založit osobní profil na Facebooku. Na osobním facebookovém profilu se vyplní jen ty osobní údaje, které jste ochotni zveřejnit. Některé informace mohou být zveřejněny úplně všem uživatelům a jiné uvidí pouze vaši přátelé nebo jen vy. Všechno záleží na tom, jak si soukromí nastavíte. Osobní účet na Facebooku si spravuje každý sám.

Osobni profil na Facebooku

Firemní profil na Facebooku

Jestli chcete zviditelnit vaši firmu, značku nebo produkty a služby, je rozhodně lepší vytvořit si na Facebooku firemní profil. Založit tento typ stránek může pouze sám majitel firmy nebo pověřený pracovník, který k tomu dostal příslušná práva. V nastavení se pak mohou upravovat oprávnění pro jednotlivé osoby, které budou facebookový účet spravovat. Když si v nastavení najdete "Role u stránky", vyberete si z několika rolí, které může správce různým lidem přidělit. Na výběr jsou v současnosti tyto role: správce, editor, moderátor, inzerent a analytik.

Firemni Facebook stranka Agionet

V jednotlivých verzích Facebooku se může rozmístění ovládacích prvků pro nastavení a další funkce nepatrně lišit. Chce to se obrnit trpělivostí, hledat, zkoumat a v případě, že už nevíte kudy kam, tak se mrknout do nápovědy. K vyhledávání na Facebooku se používá vyhledávací pole (pole search) s lupou, které funguje podobně jako třeba vyhledávání na Googlu. Pokud si nemůžete na aktualizovanou verzi Facebooku zvyknout, mělo by se dát vrátit k předchozí verzi, na kterou jste zvyklí.

O tom, jaké možnosti firemní stránka na facebooku skrývá, se dozvíte v některém z právě připravovaných článků.

Prozatím si můžete ještě přečíst:

 

Zpět na Blog

Potřebujete-li od nás získat více informací, nebo nám zadat realizaci projektu...

kontaktujte nás