Jak na efektivní webové projekty bez prodražování

Chcete ušetřit na tvorbě projektu? Seznamte se nejdříve s faktory mající vliv na zvyšování ceny a náročnosti jeho vývoje. Lépe si rozmyslíte, jakou finální podobu by Váš projekt měl mít. Připravili jsme manuál, který vám pomůže šetřit finance a zároveň vytvořit prezentaci co nejefektněji.

Ušetřit nebo být originální?

  • Originální design webu je dražší než zakoupení již hotové šablony.
  • Náročná vstupní stránka s mnoha moduly je na přípravu obtížnější (ale efektnější) než jednoduchý článek.
  • Manuální naplňování četných produktů a článků zabere více práce než import z již připraveného souboru nebo databáze.
  • Ladění detailů pro "user-friendly" web přináší návštěvníkům pohodu, zrychlení, příjemné ovládání, ale programátorům to často zabírá hodiny práce.

Co může projekt prodražovat a co zlevnit?

Obecně lze říci, že programování na míru je výrazně dražší než výběr vhodné komponenty a její nastavení. Zadavatel se však musí přizpůsobit řešení/funkci existující komponenty. Je též možné použít existující komponentu a přeprogramovat/doprogramovat ji, ale zde můžeme narazit na problémy související s neznalostí jádra komponenty. Kromě času na vlastní programování se tak musí připočítat i dostatek času na studium řešení komponenty a na následné testování a ladění.

Projekt dále prodražuje:

  • návrh ideálního prostředí a jeho dolaďování + několikanásobné konzultace a schvalování
  • programování speciálních funkcí zlepšujících a zrychlujících orientaci a práci návštěvníka webu (využití javascript knihoven)
  • speciální požadavky (např. importování a synchronizace produktů, speciální filtry, atd.)
  • další funkční komponenty (např. fotogalerie, komunikační forum, návštěvní kniha, předobjednávkový systém, ...)
  • SEO optimalizace (pro získání předních příček ve vyhledávačích)
  • investice do propagace (reklamy) webových stránek = tzv. off-page SEO
  • změna zadání v průběhu prací či doplnění zadání
  • celkové ulehčení orientace návštěvníka a usnadnění jeho činností (našeptávání, inteligentní propojování na sekce z okruhu možných zájmů, předpřipravování obsahu z jiných zdrojů, …)
  • programování + testování napojení na existující systémy
  • “Vyúčtování a reklamace” - celá velká sekce - zařízení zobrazení převzatých dat z interních systémů
  • programování a odladění systémů pro synchronizaci obsahů s interními systémy
  • programování a odladění migračních scriptů
  • případné změny v zadání v průběhu tvorby projektu
  • nákup některých komponent (minimální položky)

Nabízíme také  agilního vývoje projektu. “Načrtne” se základní kostra projektu a v průběhu prací se zadavatel aktivně zapojuje do vývoje a ovlivňuje jeho směrování, mění a doplňuje zadání apod. Projekt je dražší (zapisují se hodiny a fakturuje se měsíčně), ale výsledek odpovídá přesným představám zadavatele.

Běžné oblasti k nacenění

  • grafický design + CSS a responzivita, uživatelsky funkční prvky webu (uživatelský komfort), administrátorské automatizace = ulehčení práce správcům obsahu, …
    + patrně i vytváření nových ikon a info grafiky
    + návrhy kvalitního uživatelského rozhraní se všemi funkčními prvky a jeho ladění
  • ladění funkčnosti pro mobilní zařízení (nutné četné testování a odlaďování)
  • funkčnost webu z pohledu použitých komponent (jejich výběr, instalace, nastavení, propojení, doprogramování, …) 
  • programování pro funkčnost při absenci vhodné komponenty
  • naplnění webu + import/migrace a parsování existujících dat
  • příprava některých informačních modulů pro prezentaci novinek/důležitých nabídek/apod.
  • napojení na FB, G+ atd.
  • SEO on-page práce systémové + ruční vylaďování určitých stránek
  • analytická část a vymýšlení praktických řešení
  • řízení projektu, konzultace, komunikace, schůzky, cestovné, …
  • finální testování a korektury

Odpovězte si na otázky pro lepší uvědomění si zadání prezentace/webu:

  • Proč chcete nové webové stránky?
  • Co si od toho slibujete? (větší přehlednost, dobré zobrazení na mobilech, rozšíření funkcí, rychlost, ... ???)
  • Jaký je Váš cílový klient?
  • Jaké jsou vaše požadavky na řešení (redakční systém, webhosting, ...)?
  • Máte již jiné grafické materiály, kterým by se nový web měl přiblížit?
  • Potřebujete registraci uživatelů a následně tedy sekci, která je vidět jen po přihlášení?
  • Chcete být dobře vyhledatelní na určitá klíčová slova? (Chcete kompletně řešit SEO včetně propagace?)

Nabízíme komplexní služby v oblasti internetové prezentace a tak vám v této oblasti zajistíme cokoliv. Uveďte své požadavky do formuláře nebo do mailu. Nemusíte být skromní. Záleží jen na tom, kolik chcete do projektu investovat.

Možná již nyní máte dostatek informací a mohla by se vám hodit "rychlá tlačítka":
Pokud jste zvídavější, tak pokračujte dále ... kompletní menu nebo na Úvodní stranu