Jak na správnou analýzu klíčových slov?

Proč to bez ní nejde?

Můžete na webu nabízet skvělé služby a dokonalé produkty, ale když lidé Váš web ve vyhledávači nenajdou, přicházíte o zisk. Máme řešení. Analýza klíčových slov pomůže zjistit, co uživatelé internetu do vyhledávače nejčastěji zadávají a podle kterých klíčových slov se na stránky dostanou.

Proč jsou klíčová slova tak důležitá?

Někdo bude hledat na Googlu něco o oboru, na který je Váš web zaměřený. Do vyhledávače zadá to, co s daným oborem souvisí a vyhledávač mu vypíše dlouhý seznam odkazů na weby, kde je hledané slovo na důležitých pozicích. Co když to ale není odkaz na Váš web, ale web konkurence? To se snadno může stát, proto je potřeba vědět co lidé ve Vašem oboru hledají - jaká klíčová slovní spojení.

Screenshot Google Trends keywords

Co je to analýza klíčových slov? Jak se dělá?

Vybereme ideální klíčová slova a fráze

Nejdřív si napíšeme všechna slova a fráze, podle kterých by nás mohli chtít zájemci na internetu hledat. Představte si, že jste obyčejný uživatel internetu a chcete najít web zaměřený na stejný obor jako je ten Váš. Můžete také využít statistiky hledaných slov od Google Trends.

Co byste do Googlu napsali? Co byste zadali do vyhledávače? To jsou klíčová slova a fráze.

Potom je dobré se zeptat na názor i jiných lidí, každý totiž přemýšlíme jinak a občas zůstává rozum stát nad výrazy, které někteří do vyhledávačů zadávají. Místo příliš oficiálních a knižních výrazů je lepší vybrat uvolněnější komunikaci a ani slang není na škodu. To platí i o psaní textů na web s použitím klíčových slov a frází. Dospívající generace bývá na některé oficiální výrazy dokonce “alergická”. Mohou jim připadat zastaralé a rozhodně ne “cool”. Samozřejmě je na zvážení, kde jsou správné hranice. Záleží, jaký typ lidí chcete na Váš web přilákat.

Průzkum klíčových slov v textu na webu

Vybereme krok po kroku texty hlavní stránky a pak další články v pořadí, v jakém jsou pro nás konkrétní témata právě teď aktuální. Objevují se v textech slova a fráze, podle kterých nás lidé budou chtít hledat? Nechybí nám to podstatné v nadpisech? Jsou tučně označena všechna klíčová slovanadpisy? Nemá cenu označovat zbytečně i slova, která s daným tématem přímo nesouvisí. Je dobré se zamyslet nad tím, jaké výrazy zájemci o tenhle obor používají. Jak se ptají? Jaká slova a fráze jste už někde slyšeli? Která jejich konkrétní přání a požadavky s tím souvisí? Jak by se na to Googlu zeptali? To všechno by se mělo v textech na webu objevit. 

Jak zjistím, jestli jsou klíčová slova správná?

Můžete to zkusit i v praxi. Zadejte klíčová slova a fráze, o kterých si myslíte, že jsou vhodná, do vyhledávače a uvidíte, co vám vypíše. V ideálním případě natrefíte na svůj web. To znamená, že jsou Vaše stránky správně optimalizované a není potřeba nic moc vylepšovat. Konkrétní změny se mohou projevit se zpožděním, proto se neděste, když máte klíčová slova v pořádku a web se hned nezobrazuje na první stránce. Možná to ještě nějaký čas potrvá, než Googlu dojde, že jste něco změnili. Bývá totiž hodně vytížený. 

A co teď? Napíšete do vyhledávače vybraná klíčová slova. Měli byste najít alespoň webovky konkurence, protože pravděpodobně používají podobná klíčová slova.

Když si je rozkliknete, snadno zjistíte, jak jejich texty a klíčová slova vypadají. To jen tak pro inspiraci. Není dobré kopírovat celé texty jiných webů a považovat je za své. Jednak existuje autorský zákon a pak Google už je natolik inteligentní robot, že by to poznal. Automaticky by Váš web spadl na nižší příčky a nebyl by tak snadno dohledatelný. To by byla velká škoda.

Mrkněte i do našeptávačů ve vyhledávačích

Jednoduše do vyhledávacího řádku či panelu pro adresu hledaných webů napíšete výrazy, které vás zrovna zajímají. Například zadáte: “klíčová slova”. Pod zadaným textem se pak samo objeví několik dalších řádek. Tahle spojení slov bývají nejčastěji vyhledávaná. Potom můžete rozkliknout jednotlivá slovní spojení a uvidíte, co se stane. Když zadáte klíčová slova související s Vaším webem, co se objeví? Pokud jste při tom nenarazili na svoje webovky, pravděpodobně by to chtělo odbornější analýzu celého webu nebo alespoň profi analýzu klíčových slov.

Nedokážete si s analýzou klíčových slov sami poradit nebo na to prostě jen nemáte dost času? Od toho jsme tady, abychom vám s tím trošku pomohli. Kontaktujte nás. Mohl by vás také zajímat článek: Web, který vydělává.

Možná již nyní máte dostatek informací a mohla by se vám hodit "rychlá tlačítka":
Pokud jste zvídavější, tak pokračujte dále ... kompletní menu nebo na Úvodní stranu