Analýza klíčových slov

Kvalitní SEO poradenství nelze dělat bez analýzy klíčových slov. Měla by být prvním krokem v kompletní SEO analýze. Než budeme optimalizovat stránky, je důležité vědět, pro koho jsou stránky určeny? Které slovní spojení uživatel hledají a jak často? Analýza klíčových slov nám dá základní odpovědi: která slova charakterizují web a pro které dotazy je třeba stránky optimalizovat.

K čemu je dobrá analýza

  • Znalost klíčových slov je důležitá pro formální i obsahovou část webu.
  • Pro lepší viditelnost webu.
  • Linkbulding, PPC reklamy, Optimalizace stránek pro vyhledávače.
  • Pro lepší pochopitelnost webu.
  • Informační struktura webu, Obsah stránek na webu.

Co jsou to klíčová slova?

Slova zadaná do vyhledávače označujeme jako dotaz. A klíčovými slovy rozumíme všechna eventuální slova, která lidé používají pro dotaz, když chtějí najít stránku s vaším obsahem.

Co je Long tail?

= dlouhý ocas. Složitější dotazy, které jsou vyhledávané méně často než obecná slova, většinou jsou ale zároveň i mnohem méně konkurenční. Těchto slov je velký počet, takže v součtu tvoří long tail většinu z celkového počtu hledání.

Jak probíhá analýza klíčových slov

Sběr dat

Základní klíčová slova nám poskytnete vy, další zdroje získáme ze statistik návštěvnosti stránek, analýzou konkurence a nástroji pro hledanost výrazů na webu od seznamu a google.

Zpracování

Odstranění duplicit, nevhodných nerelevantních výrazů. Normalizace – sjednocení totožných dotazů, které se liší jen chybnou gramatikou, nebo slovosledem, interpunkcí, atd..

Analýza

Základní analýza

je orientována na hledání vhodných klíčových slov a odhad jejich potenciálu z pohledu SEO. Výsledkem je kompletní seznam výrazů používaný k dotazům vyhledávání. Obsahuje doporučení slov, na která by bylo dobré web optimalizovat a jak výsledky dále využít v praxi. Součástí je určení stránek, které by měly být na jednotlivá slova optimalizovány. Základní analýza vám pomůže při SEO optimalizaci stránek a při psaní textů tak, aby se vaše stránky indexovaly pro více výrazů.

Kompletní analýza

Je orientována na určení klíčových slov s ohledem na cílové skupiny a jejich charakteristiku.
Obsahuje klasifikací - třídění slov dotazů podle schémat. Tedy rozdělení podle jakých typů dotazů uživatele hledají. Výstupem jsou vypracované tabulky s přehledy jednotlivých segmentů a grafy jejich hledanosti. Doporučení klíčových slov pro jednotlivé cílové skupiny, určení potenciálu na základě hledanosti jednotlivých segmentů. Určení stránek vhodných pro optimalizaci pro dané tematické oblasti – výběr stránek vhodných pro optimalizaci.

Kompletní analýza je potřebná k navržení informační architektury webu, rozvržení hlavní i vedlejší navigace a určení stránek vhodných pro určité téma klíčových slov. Analýzu doporučujeme pro lepší určení cílových skupin v PPC reklamách.

Co je výsledkem analýzy?

Výstupem analýzy je písemný dokumenty obsahující veškeré údaje k jednotlivým klíčovým slovům. Zpráva s doporučení pro jejich optimalizaci. Součástí analýzy klíčových slov je i osobní schůzka či prezentace výsledků. Zpracování analýzy nám zabere 2-3 týdny od dodání podkladů.

Cena

Záleží na rozsahu analýzy. Pokud je analyzován pouze jeden produkt, jedno téma bude cena nižší. V případě několika různých produktů, široké řady témat bude cena vyšší.

Základní analýza ... 3.000 – 5.000 Kč
(hledané výrazy, analýza)

Střední analýza (doporučená) ... 5.000 – 8.000 Kč
(hledané výrazy, synonyma, normalizace, analýza)

Kompletní analýza ... 13.000 – 20.000 Kč
(hledané výrazy, normalizace, klasifikace, fragmentace, analýza)

Pokračujte na článek SEO, SEF optimalizace (v sekci Strategie).

Zpět na Ceník

Zůstaňte v obraze - přihlašte se k odběru našeho newsletteru.

Staňte se odběratelem užitečných informací z našeho oboru. Tipy a triky, jak využít potenciál webů, návody na práci s redakčním systémem, SEO, informace o bezpečnosti a mnoho dalšího. Pokud si myslíte, že tyto informace oceníte, vyplňte prosím jméno a e-mail, opište kontrolní kód (captcha) a odešlete.

captcha 

Mohlo by vás též zajímat ...

Full servis Full servis

Full servis

Máte nápad, ale nejste si jisti jeho provedením nebo očekáváte..