Mám nový web a co dál? (SEO?)

Představte si, že jen tak otevřete uprostřed města novou restauraci bez jakékoliv reklamy, i bez vyvěsního štítu a bez viditelné nabídky MENU. Možná přitáhnete pár zvědavců, kteří přes okno uvidí stoly a bar, ale dokud někde nezveřejníte, jaké služby a jídlo nabízíte, pravděpodobně k Vám nikdo nezavítá.

První věc, je tedy sdělit okolí, že tu jste a co nabízíte, aby si Vás okolí všimlo.

Kdo se v této oblasti pohybuje, ví, že pak nastává dlouhé období, kdy do restaurace chodí jen hrstka lidí. Tito lidé se svými přáteli mluví o tom, že objevili novou restauraci a že se dobře najedli. S čím větší intenzitou a nadšením to říkají, tím rychleji se restaurace zaplní. Zároveň čím více na sebe upozorníte poutači, reklamou, tím rychleji k Vám začnou lidé chodit.

A tak je to i s novými webovými stránkami. Bez jasného sdělení "co nabízíte" návštěvníkům i vyhledávačům a reklamy, Vás v širokých vodách Internet neobjeví. A navíc je tu ještě konkurence, která chce být před Vámi.

Jak širé vody Internetu fungují?

Internet funguje jako telefonní seznam. Zákazník, který chce najít konkrétní produkt nebo službu, zadá dotaz prostřednictvím vyhledávače. U nás je nejběžnější vyhledávač GoogleSeznam. Ty vezmou telefonní seznam a začnou podle slov hledat nejrelevantnější odpověď na dotaz.

Nyní má vyhledávač seznam všech webových stránek, které obsahují hledaná klíčová slova. Ale tím práce vyhledávačů nekončí, jejich cílem je přinášet hlavně co nejvíce užitečné odpovědi. A tak pomocí mnoha algoritmů bodově hodnotí jednotlivé webové stránky a čím víc bodíčků tím lepší umístění. Hodnoceno je například stáří domény, mobilní responzivita, rychlost načítání stránky a hlavně zda na web odkazují jiné weby - tím vyhledávač pozná, zda je web oblíbený a tudíž důležitější.

V tomto případě mluvíme o přirozeném nebo-li organickém vyhledávání.

Můžu proto něco já udělat?

Rozhodně! V první řadě doporučuji nepodcenit přípravnou fázi realizace webu. U nás v Agionetu vždy všem klientům pokládáme otázku: „Co od Vašeho webu očekáváte? Chcete přitáhnout nové klienty, informovat, prodávat…?” Mimo jiné je důležité udělat si průzkum konkurence  (V čem jste lepší než Vaše konkurence?)  a průzkum Vašich budoucích klientů  (Co je zajímá, jaké využívají informační kanály?) I to Vám může pomoci rozmyslet se nad způsobem propagace Vaší značky i webových stránek.

V přípravné fázi je též důležité vytipovat klíčová slova, které používají Vaši budoucí klienti a podle kterých vyhledávají. Na tato slovní spojení se následně soustředit při přípravě sekcí, nadpisů a textů.

Po dokončení webových stránek byste měli web podpořit reklamou, propagací, linkbuildingem, aby se o Vás návštěvníci i vyhledávací servery dozvěděli a zvýšili Vám hodnocení (důležitost). Je to podobné jako se zmíněnou novou restaurací, o které se nikdo nedozvěděl, že je otevřená a následně, že si o ní lidi říkají, že je dobrá.

Kouzelná zkratka SEO. Potřebuji to?

Zkratka SEO vychází z anglického spojení a v překladu znamená optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Výsledkem by mělo být postupné zlepšování ve výsledcích vyhledávání. V případě zlepšení technické nebo obsahové část webu mluvíme o on-page faktorech.
Jedná se například o:

  • využití správných klíčových slov
  • přípravu kvalitního obsahu
  • popisky stránky, obrázků
  • technicky dobré provedení, rychlost, responzivitu
  • a mnoho dalších libůstek

Ovlivnění pozice webu jinými faktory, které nezahrnují úpravu webu se nazývají off-page faktory. Jedná se o propagaci nového webu v online prostředí Internetu.

Off-page faktory zní dobře. Co vše to znamená?

Zjednodušeně lze říci, že jde o reklamu a propagaci Vaší webové stránky. Využití off-page faktorů doporučujeme vždy, když potřebujete nalákat nové potenciální klienty. Obzvláště to potřebuje nově vzniklý (neznámý) web. Opět jde využít několik možností:

  • Registrace do vyhledávačů – především Google vyhledávač a Seznam a jejich mapové služby. Přeci chcete, aby si k Vám klienti našli cestu.
  • PPC kampaně – pamatujete si, jak jsme mluvili o organickém vyhledávání? Existuje způsob jak organické vyhledávání předběhnout a objevit se ještě víš. Jedná se o placené reklamy. Výhodou je, že platíte jen v případě, že návštěvník na reklamu klikne a dostane se na Vaše stránky. I zde však platí, že kromě ceny se vyhledávač rozhoduje podle relevantnosti.Toto je jedna z metod, která má nejrychlejší účinek na zvýšení návštěvnosti, ale nemá dlouhodobý vliv = když přestanete platit, tak se návštěvnost okamžitě sníží.
  • Sociální sítě – V dnešní době nelze podcenit sílu sociálních sítí. V tomto případě se můžete dostat snadno do povědomí díky sdělení Vašich současných zákazníků, lze lépe cílit reklamy na opravdu potenciální klienty.
  • Zpětné odkazy – Nejlepší reklama je doporučení a i to se v online světě odráží. V případě, že na Vás odkazuje nějaký kvalitní web, prospěje to Vašemu výsledku. Pozor ale na bezhlavé registrování do katalogů, to Vám naopak může uškodit!
  • PR články, Newslettry – jde opět o oslovování určité oblasti zákazníků a nebo linkbuilding.

Většina ze zmíněných Off-page faktorů má dlouhodobý účinek (kromě PPC) a je dobře po nějaké době věci zkontrolovat, přenastavit a třeba vytvořit znovu nějakou aktivitu, která by opět na web upozronila a přivedla nové klienty.

Chcete být ve vyhledávání před konkurencí?

Patrně se chcete umisťovat ve vyhledávání na Vaše vybraná klíčová slova na první stránce vyhledávače Google či Seznamu. Ale toto chce konkurence také. Pokud ve Vaší oblasti konkurence moc není, tak se Vám to může snadno povést a odkaz na Vaše nové web stránky mohou být již po několika týdnech na předních pozicích. Ale v dnešní době kdy je několik miliard webových stránek je konkurence již hodně vysoká, a proto pokud chcete být na předních pozicích, tak to často znamená velké investice do přípravy webu, jeho perfektní technické provedení, rychlost zobrazení, kvalitní obsah a jistě i SEO offpage = propagace, linkbuilding atd. To může být někdy běh na dlouhou trať a velké investice do reklamy. Ale v běžném "kamenném" světě je to vlastně obdobné, že?

Hodně záleží na konkurenci v dané oblasti. Platí skoro přímá uměra, že pokud je vyšší konkurence, tak je dražší se dostat na první stránku vyhledávání.

Máme na našem webu základní Ceník SEO prací.

Informací už bylo dost, máte ještě nějaké doporučení na závěr?

Naše hlavní rada je: Využívejte analytické nástroje jako je například Google Analytics. Měřte, kontrolujte a analyzujte. Web je živý organismus, který nelze pouze vytvořit a ponechat vlastnímu životu. Musí odrážet potřeby klientů, které se neustále vyvíjí. A spolu s tím se i web musí měnit a přizpůsobovat. A hlavně vždy myslete na to, že  Váš web nepoužívají pouze vyhledávače, ale hlavně živí návštěvníci!

Rádi Vám s propagací Vašeho webu pomůžeme a společně docílíme zvýšení návštěvnosti a dalších cílů. Chcete se dozvědět více? - Kontaktujte nás.

Pro Ty z vás, kteří raději sami studují, máme další články z tohoto tématu v sekci Internetový marketing.

Zpět na Blog

Potřebujete-li od nás získat více informací, nebo nám zadat realizaci projektu...

kontaktujte nás