Mám nový web a co dál?

Představte si, že jen tak otevřete uprostřed města novou restauraci bez jakékoliv reklamy, bez toho, aby jste vyvěsil štít nebo zveřejnil kdekoliv nabídku. Možná přitáhnete pár zvědavců, ale dokud někde nezveřejníte, jaké služby nabízíte, pravděpodobně k Vám nikdo nezavítá.

A tak je to i s novými webovými stránkami. Bez jasného sdělení vyhledávačům a návštěvníkům Vás v širokých vodách Internet neobjeví.

Jak širé vody Internetu fungují?

Internet funguje jako telefonní seznam. Zákazník, který chce najít konkrétní produkt nebo službu, zadá dotaz prostřednictvím vyhledávače. U nás je nejběžnější Google a Seznam. Ty vezmou telefonní seznam a začnou podle slov hledat nejrelevantnější odpověď na dotaz.

Nyní má vyhledávač seznam všech webových stránek, které obsahují hledaná klíčová slova. Ale tím práce vyhledávačů nekončí, jejich cílem je přinášet hlavně co nejvíce užitečné odpovědi. A tak pomocí algoritmu bodově hodnotí jednotlivé webové stránky a čím víc bodíčků tím lepší umístění. Hodnoceno je například stáří domény, mobilní responzivita, rychlost načítání stránky a hlavně zda na web odkazují jiné weby - tím vyhledávač pozná, zda je web oblíbený a tudíž důležitější.

V tomto případě mluvíme o přirozeném nebo-li organickém vyhledávání.

Můžu proto něco já udělat?

Rozhodně! V první řadě doporučuji nepodcenit přípravnou fázi realizace webu. U nás v Agionetu vždy všem klientům pokládáme otázku: „Co od Vašeho webu očekáváte? Chcete přitáhnout nové klienty, informovat, prodávat…?” Mimo jiné je důležité udělat si průzkum konkurence  (V čem jste lepší než Vaše konkurence?)  a průzkum Vašich budoucích klientů  (Co je zajímá, jaké využívají informační kanály?) I to Vám může pomoci rozmyslet se nad způsobem propagace Vaší značky i webových stránek. Následně po dokončení webových stránek byste měli web podpořit reklamou, propagací, linkbuildingem, aby se o Vás návštěvníci i vyhledávací servery dozvěděli. Je to podobné jako se zmíněnou novou restaurací, o které se nikdo nedozvěděl, že je otevřená.

Kouzelná zkratka SEO. Potřebuji to?

Zkratka SEO vychází z anglického spojení a v překladu znamená optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Výsledkem by mělo být postupné zlepšování ve výsledcích vyhledávání. V případě zlepšení technické nebo obsahové část webu mluvíme o on-page faktorech.
Jedná se například o:

  • využití správných klíčových slov
  • přípravu kvalitního obsahu
  • popisky stránky, obrázků
  • technicky dobré provedení, rychlost, responzivitu
  • a mnoho dalších libůstek

Ovlivnění pozice webu jinými faktory, které nezahrnují úpravu webu se nazývají off-page faktory. Jedná se o propagaci nového webu v online prostředí Internetu.

Off-page faktory zní dobře. Co vše to znamená?

Využití off-page faktorů doporučujeme vždy, když potřebujete nalákat nové potenciální klienty. Obzvláště to potřebuje nově vzniklý (neznámý) web. Opět jde využít několik možností:

  • Registrace do vyhledávačů – především Google a Seznam a jejich mapové služby. Přeci chcete, aby si k Vám klienti našli cestu.
  • PPC kampaně – pamatujete si, jak jsme mluvili o organickém vyhledávání? Existuje způsob jak organické vyhledávání předběhnout a objevit se ještě víš. Jedná se o placené reklamy. Výhodou je, že platíte jen v případě, že návštěvník na reklamu klikne a dostane se na Vaše stránky. I zde však platí, že kromě ceny se vyhledávač rozhoduje podle relevantnosti.Toto je jedna z metod, která má nejrychlejší účinek na zvýšení návštěvnosti, ale nemá dlouhodobý vliv = když přestanete platit, tak se návštěvnost okamžitě sníží.
  • Sociální sítě – V dnešní době nelze podcenit sílu sociálních sítí. V tomto případě se můžete dostat snadno do povědomí díky sdělení Vašich současných zákazníků, lze lépe cílit reklamy na opravdu potenciální klienty.
  • Zpětné odkazy – Nejlepší reklama je doporučení a i to se v online světě odráží. V případě, že na Vás odkazuje nějaký kvalitní web, prospěje to Vašemu výsledku. Pozor ale na bezhlavé registrování do katalogů, to Vám naopak může uškodit!
  • PR články, Newslettry – jde opět o oslovování určité oblasti zákazníků a nebo linkbuilding.

Většina ze zmíněných Off-page faktorů má dlouhodobý účinek (kromě PPC) a je dobře po nějaké době věci zkontrolovat, přenastavit a třeba vytvořit znovu nějakou aktivitu, která by opět na web upozronila a přivedla nové klienty.

Informací už bylo dost, máte ještě nějaké doporučení na závěr?

Naše hlavní rada je: Využívejte analytické nástroje jako je například Google Analytics. Měřte, kontrolujte a analyzujte. Web je živý organismus, který nelze pouze vytvořit a ponechat vlastnímu životu. Musí odrážet potřeby klientů, které se neustále vyvíjí. A spolu s tím se i web musí měnit a přizpůsobovat. A hlavně vždy myslete na to, že  Váš web nepoužívají pouze vyhledávače, ale hlavně živí návštěvníci!

Rádi Vám s propagací Vašeho webu pomůžeme a společně docílíme zvýšení návštěvnosti a dalších cílů. Chcete se dozvědět více? - Kontaktujte nás.

 

Pro Ty z vás, kteří raději sami studují, máme další články z tohoto tématu v sekci Internetový marketing.

 

Zpět na Blog

Potřebujete-li od nás získat více informací, nebo nám zadat realizaci projektu...

kontaktujte nás