Marketing a propagace webu na Facebooku a jiných sociálních sítích

Nejpoužívanější sociální sítě k propagaci v roce 2020 jsou Facebook, Google Moje firma a YouTube. Profesionální marketing a propagace na sociálních sítích dokáže zviditelnit vaši firmu, značku i konkrétní služby a produkty. Pomůžeme vám vytvořit reklamu na Facebooku i jiných sociálních sítích, postaráme se vám také o správu a aktualizace. Propojíme webové stránky se sociálními sítěmi pomocí funkčních odkazů, díky kterým se návštěvníci sociálních sítí prokliknou na váš web.

Nejpoužívanější sociální sítě v roce 2020

Sociální sítě jsou mocným nástrojem k propagaci na internetu. Sociálních sítí je po světě mnoho. Nejznámější sociální sítě jsou Facebook, Twitter, Instagram a TikTok. Patří mezi ně ale i Google Moje FirmaYouTube. Nejrozšířenější a zároveň nejpopulárnější sociální sítí na světě je jednoznačně Facebook. 

Propagace na sociálních sítích

Firemni stranka Facebook Agionet

Na Facebooku (FB) se vytváří komunity lidí s podobnými zájmy. Pohybují se tam různé věkové skupiny. Vybraným zájmovým i věkovým skupinám pak můžeme cíleně zobrazovat příspěvky zaměřené přímo pro ně (placená reklamní kampaň). Dlouhodobě zde můžete propagovat svoji značku, produkty a tvořit okolo Vašeho FB účtu komunitu lidí, kterou Vaše služby a produkty zajímají. Jakákoliv zpráva, kterou napíšete a zveřejníte se jim automaticky zobrazí u nich na hlavní stránce.  

Profil Google Moje firma (GMF) využívá mnoho firem a poskytuje na něm návštěvníkům hlavně aktuální kontaktní údaje a informace o provozní době. Je dobré mít nastavený firemní profil i s fotografiemi, videem a referencemi. Člověk, který hledá firmu z Vašeho oboru, většinou upřednostní firmu s úplně vyplněným profilem na Googlu, který mu poskytne všechny základní informace.

YouTube (YT) je již dlouhou dobu na vzestupu. Oblíbenost videí stále roste. Firmy využívají videa pro prezentaci svých produktů a služeb.

Jak se tvoří reklama na sociálních sítích

Facebook

Facebook používá každý měsíc cca 2,5 miliardy lidí po celém světě. V Česku má Facebook téměř polovina obyvatel. Patří mezi nejpoužívanějšínejoblíbenější sociální sítě

Když si firma, organizace, značka nebo veřejně známá osobnost založí profil na Facebooku, může pak snadno komunikovat se svými fanoušky prostřednictvím zveřejňovaných příspěvků, fotek a událostí. Sděluje tím uživatelům Facebooku, co je u nich právě nového. Může například upozornit na nový produkt nebo službu, informovat zákazníky o upravené provozní době nebo příznivce pozvat na plánovanou akci.

Založení stránky na Facebooku

Proč si založit stránku na Facebooku? (o tom jsme už psali dříve). Tentokrát vezmeme založení stránky na Facebooku jen stručně. Nejdřív si vyberte, jaký typ stránky chcete založit. Na výběr jsou nejprve dva základní typy stránek:

Firma nebo značka

Typ stránky Firma nebo značka se hodí, pokud byste rádi propagovali své produkty nebo služby, chtěli dostat svou značku do povědomí a oslovit nové zákazníky.

Komunita nebo veřejně známá osobnost

Jestli byste raději diskutovali o nějakém tématu, zájmu, koníčku nebo založili fan club, zvolte typ stránek Komunita nebo veřejně známá osobnost.

Firemní profil na Facebooku

Jestli chcete zviditelnit Vaši firmu, značku nebo produktyslužby, je dobré nechat si vytvořit na Facebooku firemní profil. Založit tento typ stránek může pouze sám majitel firmy nebo pověřený pracovník, který k tomu dostal příslušná práva. Se založením profilu na Facebooku Vám rádi pomůžeme. V nastavení se pak mohou upravovat oprávnění pro jednotlivé osoby, které budou facebookový účet spravovat. Když si v nastavení najdete "Role u stránky", vyberete si z několika rolí, které může správce různým lidem přidělit. Na výběr jsou v současnosti tyto role: správce, editor, moderátor, inzerent a analytik.

Placené reklamní příspěvky na Facebooku

Cílem placených příspěvků na Facebooku je, aby se zobrazovaly hlavně vybraným skupinám lidí, které chcete oslovit. Za reklamní příspěvky se platí poplatek Facebooku.

Vybereme ideální cílovou skupinu

Můžete si vybrat například, že budete chtít, aby Vaše příspěvky viděli jen ti, co se zajímají o zdravý životní styl a jsou ve věku 18 - 35 let. Můžeme vám pomoci s nastavením zobrazování příspěvku pouze určité skupině.

Vymyslíme a vytvoříme originální příspěvek (FB)

Vytvořit příspěvek cílený pro konkrétní skupinu lidí není úplně jednoduché. Nejdříve potřebujeme poznat, co je pro cílovou skupinu typické, jaký používá slang a jaký styl je jim blízký. Potom se budeme snažit vžít do jejich potřeb, přání a problémů. Příspěvek by je měl nějakým způsobem obohatit nebo jim pomoci. Mohl by jim například poskytnout nové a zajímavé informace o produktu, službě nebo události. Příspěvek jim také může dát návod, jak řešit nějaký jejich problém.

  • určíme druh příspěvku podle zájmů cílové skupiny
  • vymyslíme styl příspěvku tak, aby zaujal cílovou skupinu
  • vymyslíme vhodný text ve stylu, který cílová skupina používá
  • vybereme vhodný obrázek, který by se mohl dané skupině líbit

Videa na Facebooku

Videa Facebook oživují a lidé je mají radši než obyčejné příspěvky s textem. Existují různé druhy videí, které se hodí zveřejňovat na FB. Můžete si od nás nechat poradit nebo Vám videa i vytvoříme.

Třetinu času stráveného na internetu uživatelé věnují sledování videí. Je také prokázáno, že lidé více sdílejí videa než text.

Na Facebook doporučujeme vkládat pouze Facebooková videa (videopříspěvky). Facebook totiž nemá rád konkurenční videa od YouTube a proto je ukazuje mnohem méně než příspěvky s videem. Videopříspěvky na FB se tvoří podobně jako příspěvky s fotkou. Místo fotky se nahraje video.

Google Moje firma

Firemní profil na Google umožňuje prezentovat firmu přímo ve vyhledávání i mapách Google. Služba Google My Business je od Googlu zdarma. Nám byste zaplatili pouze za zřízení a vyplnění údajů o Vaší firmě, případně později za aktualizace informací a příspěvků. Firemní profil na Googlu může znatelně pomoci vylepšit SEO off page. Můžete návštěvníkům sdělit základní údaje o tom, čím se Vaše firma zabývá, zveřejnit fotkynabídky, odkaz na web, otevírací dobu a propagovat události.

Jaké možnosti profil na Google Moje firma nabízí?

Popis firmy

Napište stručně, čím se Vaše firma zabývá a v čem jste vyjímeční. Snažte se zaujmout návštěvníka a přesvědčit ho o tom, proč by si měl vybrat právě Vás. Pokud máte dlouholetou praxi a hodně zkušeností z oboru, určitě to stojí za zmínku. Jestli běžně pracujete pro velké a známé společnosti, uveďte to na svém profilu, ať je vidět, že zvládáte i náročné projekty.

Vkládání příspěvků

V krátkém příspěvku můžete informovat o nových produktech či službách a akcích, nahrát obrázek nebo propagovat události. Ještě je tu možnost vložení tlačítka „Zjistit více“, „Rezervovat“, „Objednat“. Po rozkliknutí tlačítka se návštěvník ocitne rovnou na Vašem webu nebo v e-shopu.

Recenze

Rozhodování o nákupu zboží či služby u většiny lidí ovlivňují právě recenze. Je tedy důležité sledovat svůj profil a reagovat na nové recenze. Podpoříte tím budování vztahu s klienty. Komunikaci potenciální zákazníci určitě ocení. Mohou se díky tomu rozhodnout právě pro Vaši firmu. Google ve vyhledávání upřednostňuje firmy s nejlepším hodnocením. Můžete vytvořit a sdílet odkaz, kde Vám mohou zákazníci napsat své recenze.

Podrobněji jsme o Google Moje Firma psali už v předchozích článcích:

YouTube

Protože se uživatelé internetu rádi dívají na videa, Google videa upřednostňuje ve vyhledávání a uděluje jim vysoké pozice. Nejlepší je umisťovat videa na YouTube, protože se jedná o největší videoportál a téměř 90% videí z první stránky Googlu tvoří právě YouTube videa.

Video marketing je na vzestupu a to je šance, jak využít YouTube nově také k budování značky. Vytvořit jednotný způsob prezentace značky ve všech platformách může být klíčem k úspěchu. Přesvědčit diváky a vybudovat si důvěru ke značce, to je umění. Videa by měla být dostatečně zajímavá a přínosná a nepůsobit vtíravě, jinak hrozí ztráta sledovanosti, v horším případě by se mohla strhnout také vlna negativních komentářů a šířit se napříč sociálními sítěmi. Raději tvorbu videí svěřte do rukou zkušeným profesionálům.

Agionet nabízí v oblasti správy sociálních sítí tyto služby:

Facebook služby od Agionetu

  • Založení stránky na Facebooku
  • Analýza současného Facebookového profilu a doporučení pro jeho vylepšení
  • Placené reklamní příspěvky na Facebooku
  • Videa na Facebooku

Google Moje firma služby od Agionetu

  • Založení profilu Google Moje firma a vyplnění základních informací
  • Aktualizace profilu Google Moje firma
  • Tvorba příspěvků GMF

YouTube služby od Agionetu

  • Vytvoření nového kanálu na YouTube
  • Aktualizace YouTube kanálu

Tvorba videí na sociální sítě a web

Nejčastěji tvoříme reklamní a propagační firemní videa, výukové a instruktážní pořady, videomanuály, záznamy z výstav a veletrhů.

Ceny výše uvedených činnností se odvíjí od aktuální hodinové sazby uvedené v Ceníku na webu Agionetu - https://www.agionet.cz/cenik/cenik -- (pro rok 2020 činí 800 Kč bez DPH).

Pro náročné klienty poskytujeme také pravidelné i nárazové odborné analýzy všech sociálních sítí. Podle výsledků analýz určíme, jak nejlépe propagovat produkty nebo služby na sociálních sítích a které sociální sítě by byly pro váš projekt nejvhodnější.

Veškeré služby si od nás můžete jednoduše objednat. Kontaktujte nás i v případě dotazů a nejasností.

 

Přečtěte si také:

Potřebujete-li od nás získat více informací, nebo nám zadat realizaci projektu...

kontaktujte nás