Specialista na WEB
od 1999

Jak psát reference, které prodávají

Obchodování přes internet neumožňuje si zboží osahat nebo vyzkoušet. I tak se chce většina lidí před tím, než utratí své peníze, ujistit, že nevyletí jen tak komínem. Pro získání jistoty, jestli určitý produkt nebo službu objednat nebo si radši vybrat jinde, slouží reference.

referencích skuteční zákazníci popisují svoji osobní zkušenost s daným výrobkem nebo službou a tím pomáhají ostatním v rozhodování. Anglicky se tomu říká „social proof“, přeloženo jako „sociální důkaz“ nebo „sociální schválení“. Reference tedy mohou významně ovlivnit množství objednávek a celkový dojem z vašeho byznysu.

Jak získat kvalitní reference

Stačí své spokojené klienty prostě o napsání reference požádat. Trošku jim pomůžete, když zmíníte několik bodů, ke kterým chcete, aby se upřímně vyjádřili. Nezapomeňte požádat o fotografii a svolení s uveřejněním jejich jména na webu. Průzkumy ukazují, že větší váhu mají reference od lidí s titulem.

Je důležité, aby v referencích zaznělo

  • co jste si objednali
  • co jste skutečně dostali a jak jste byli spokojeni
  • co jste tím získali
  • zdali byste doporučili tuto firmu ostatním

V jaké formě reference uveřejnit na webu

Pokud možno ponechejte přirozeně znějící vyjádření konkrétní osoby. Opravte pouze případné hrubky a jinak nechte text tak, jak jste ho dostali. Potřebujete vzbudit důvěru a tu by text jako vystřižený z reklamy pravděpodobně nezískal. Z příliš dlouhých referencí vyberte jen to nejzásadnější. Ideální délka reference jsou maximálně čtyři jednoduché věty. Měla by popisovat konkrétní případ a zkušenost s příslušnou dávkou emocí. Pokud přesvědčíte zákazníky, aby pro vás natočili krátkou videoreferenci, můžete si gratulovat. Videoreference mají rozhodně větší účinnost než pouhý text.

Jak psát reference

Tahle vypadá ukázková reference:

S firmou Agionet je radost spolupracovat. Oceňuji především rychlost a kreativitu. Stránky jsou přehledné a dokonale nám sedly. Velmi příjemná je také možnost obrátit se na firmu s jakýmkoli i laickým dotazem. Jsme se spoluprací velmi spokojeni.

Dita Abrahamová, "TALENTÁRIUM z.s." – Taneční skupina Paprsek

Kam reference umístit

Nejzajímavější reference se nebojte zakomponovat hned na úvodní stránku, kde si jich většina návštěvníků určitě všimne. Pokud mezi vaše spokojené klienty patří nějaké známé firmy, zveřejněte na viditelném místě svého webu i jejich loga. Snadno upoutají pozornost a zvýší pocit jistoty. Vytvoří dojem, že firma, kterou si vybrali i takoví giganti, pravděpodobně poskytuje kvalitní služby.

Magic Slider for Joomla! (article, K2, pictures) viditelně zobrazuje loga, obrázky nebo jiné artikly na vašem webu. Můžete si libovolně nastavit počet zobrazovaných položek i rychlost jejich posunu. Po rozkliknutí se zobrazí stránka, na kterou obrázek odkazuje. Je možné zvolit i modul bez odkazů. Slider připravujeme k prodeji. Případně ho zatím můžete u nás poptávat e-mailem, který získáte na stránce: Kontakt.

Dále by vás mohlo zajímat: