Specialista na WEB
od 1999

SEO – správná délka titulku (title)

Jak správně psát titulky (titles) pro webové stránky

Pravidla pro SEO – optimalizaci webu se neustále vyvíjí a často se mění, proto je vhodné mít svého SEO specialistu, který pečlivě sleduje aktuální trendy. SEO konzultant vám poradí nejlépe, jak postupovat ve vašem konkrétním případě.

Když vymýšlíme správné titulky (titles), je potřeba se pořádně zamyslet. Musíme brát v úvahu všechny tyto faktory: klíčová slova, konkurenci, potřebu zaujmout a vejít se ideálně do 50 znaků.

Nejdůležitější zásady pro SEO zůstávají v podstatě téměř beze změny a měli by je znát všichni, kdo tvoří webové stránky nebo e-shop. Každá stránka obsahuje title (titulek). V tomto článku se dozvíte, jak správně psát titulky pro web.

Objednejte si od nás: Individuální SEO služby nebo třeba Školení – obsahové SEO.

Co je titulek

Je to v podstatě název webové stránky. Každá stránka obsahuje v hlavičce HTML kódu tag <title>. Vkládá se do párového tagu <head>. Titulek patří mezi nejdůležitější SEO onepage prvky stránky.

Co není titulek

Title stránky bývá často zaměňován za nadpis. Protože se obvykle nadpisy H1 zobrazuje úplně nahoře stránky, mohl by si někdo myslet, že titulek stránky je její hlavní nadpis. Nadpisy se ale ve výsledcích vyhledávání neukazují. Přesto obojí má pro SEO velký význam. Dbejte na to, aby na sebe titulek i nadpis navazovaly a aby se týkaly skutečného obsahu stránky. Google totiž kontroluje a hodnotí tagy <title> i <h>.

Jak vymyslet správný titulek

Než vymyslíme ten správný title, je potřeba se zamyslet a brát v úvahu:

  • klíčová slova
  • konkurenci
  • chceme zaujmout
  • délka ideálně do 50 znaků

Klíčová slova v titulku

Potřebujeme zacílit přesně na to, co lidi potřebují a často vyhledávají na internetu. Použijeme k tomu analýzu klíčových slov. Záleží na tom, jestli se jedná například o obecný článek o vašich službách a produktech nebo vytváříte stránku ke konkrétnímu produktu či službě. Podle toho zvolíme buď základní analýzu klíčových slov, kompletní analýzu klíčových slov, nebo vytvoříme speciální analýzu klíčových slov přímo pro tuto konkrétní stránku. Přečtěte si podrobnosti v článku: Jak na správnou analýzu klíčových slov.

Průzkum titulků konkurence

Podíváme se, co nám napoví Googlekonkurence, která se zobrazuje na prvních příčkách ve vyhledávači. Zkusíme, co nám Google najde, když zadáme vyhledat konkrétní klíčový výraz. Odkazů s označením „Sponzorováno“ (PPC) si nevšímáme, protože jejich pozice je placená. Nikdy nekopírujte přesně doslova titulky ani texty konkurenčních webů. Duplicitu Google přísně penalizuje. Pak byste se na přední příčky ve vyhledávači těžko dostávali.

Titulek musí zaujmout

Vžijte se na chvilku do potřeb a přání lidí, které chcete titulkem zaujmout. Usilujte o to, aby přesvědčil zájemce rozkliknout právě váš odkaz a ne odkaz konkurence. Snažte se do title zakomponovat klíčová slova tak, aby zněl lákavě a přiměl návštěvníky chtít vědět víc. Zkrátka cílem je, aby na něj klikli.

Délka titulku

V roce 2020 platí, že nejdůležitější je vejít se bezpodmínečně do 600 pixelů (cca 80 znaků). Aby se nestalo, že zůstane oříznutý, pro jistotu se snažíme psát kratší název. Když napíšeme title do 50 znaků, máme jistotu, že se zobrazí celý ve vyhledávači. Příliš dlouhé titulky může Google automaticky zkrátit a nebo dokonce přepsat. Automatické změny titles od robotů by mohly negativně ovlivnit SEO.

Také by vás mohlo zajímat: