Specialista na WEB
od 1999

E-shop trendy

Vlastníte či chcete nový e-shop a zároveň jít s dobou? Jaký trend vládne moderními e-shopy?

Veškeré obchodní taktiky a procesy spojené s obchodováním na internetu označujeme jako e-commerce. Většina moderních „kamenných“ obchodů provozuje i e-shop nebo má alespoň na svém webu základní nabídku produktůslužeb. E-business neboli elektronické podnikání je totiž stále více „in“! Velká část především mladší populace očekává, že úspěšný obchod/obchodník bude mít i e-shop.

Ukázka homepage jednoho z e-shopů, který jsme spolutvořili:

Screenshot nia sperky

Aktuální témata současné e-commerce jsou:

  • Mobilní – responzivní web
  • Rychlost načítání webu
  • Chatboti
  • Nové platební metody
  • Napodobení vizualizace skutečnosti
  • Možnost nákupu přes sociální média
  • Výběr produktů na míru – související produkty
  • Urychlování procesu nákupu, UX a např. i QR platby přes mobilní telefony apod.

Mobilníresponzivní web

Mobilní verze webu se už považuje za samozřejmost. Rozhodně se do ní vyplatí investovat. Většina lidí surfuje na internetu přes mobil nebo jiné mobilní zařízení. Pokud web není responzivní, pravděpodobně se v mobilních zařízeních nebude správně zobrazovat. Responzivita má vliv i na pozici ve vyhledávačích. Více o responzivním zobrazování si můžete přečíst v článku: Responzivní web a responzivní webdesign.

Rychlost načítání webu

Jak dlouho se po rozkliknutí web načítá, to Google hodnotí a to se také promítá do výsledného pořadí ve vyhledávači. Rychlost načítání hodně ovlivňují nesprávně velké obrázky a videa. Tímto problémem se podrobněji zabývají grafici. Můžete si nechat provést optimalizaci obrázků. To by mělo web výrazně zrychlit. Podrobněji se o obrázcích dočtete v článcích: Správné velikosti obrázků na web, Nové formáty obrázků nebo Skáče vám web jako koza? Jak se zbavit skákajícího obsahu webu.

Chatboti

I když je online nakupování z časových důvodů stále oblíbenější, chybí v něm přece jen trochu lidskosti. Nemůžete se jednoduše zeptat prodavače a nechat si poradit. To se řeší zařazením dotazníkového formuláře či kategorie častých dotazů do menu nebo moderněji chatem. Na chatu si potom klienti mohou psát s pracovníkem call centra online nebo také s chatbotem.

Chatovací roboti už bývají běžnou součástí větších e-shopů. Nahrazují pracovníky infocentra. Poskytují zákazníkům automatické odpovědi na jejich chatové dotazy i mimo pracovní dobu infocentra. Klient získá pocit, že se mu někdo může věnovat 24 h denně, 7 dní v týdnu a je velká pravděpodobnost, že se do takových internetových obchodů rád vrátí.

Nové platební metody

Jak už bylo zmíněno, mobil má většina z nás stále po ruce. Kdykoli můžeme mrknout na net a vyřídit veškeré nákupy pohodlně online. Běžně můžeme prostřednictvím mobilu i platit. E-shopy většinou využívají klasické platební brány, platební tlačítka nebo třeba PayPal, Twisto a další. Novým trendem je nyní právě platba mobilem. K tomu se využívají aplikace Google Pay a nově Apple Pay. Uživatel si jen na začátku nastaví v telefonu přihlašovací údaje k účtu. Potom už vše probíhá bleskovou rychlostí. Bez čekání a zdržování se s vypisováním údajů, které už jednou zadal. Lidé rádi nakupují online tam, kde to jde jak po másle.

S tímto tématem souvisí i QR platby, které jsou našimi zákazníky do e-shopů také velmi žádané.

Napodobení vizualizace skutečnosti

Při nákupech v kamenných obchodech si můžeme prohlédnout zboží detailně i zblízka a z kteréhokoli úhlu. Tuhle možnost nabízí už i moderní e-shopy. Další inovaci přináší technologie nazývaná jako rozšířená realita, augmentovaná realitaaugmented reality (AR). Umožňuje prohlížet si zboží v reálném čase a v autentickém prostředí. Přirozeně vypadající ukázka produktů působí na zákazníky poutavěji než pouhé fotografie.

Možnost nákupu přes sociální média

Na Facebooku, Instagramu a dalších sociálních médiích tráví dost lidí spoustu volného času. Toho využívají i e-shopy, které na sociálních médiích své zboží a služby nabízí. Mezi příspěvky přátel se zobrazují také odkazy a reklamní poutače různého charakteru. Na Facebooku si v Marketplace nastavení vyberete, jaký okruh uživatelů chcete oslovit. Vaše reklama se potom ukáže jenom těm, kteří by o ni pravděpodobně mohli mít zájem. Facebook Marketplace ovšem nenahradí rozsáhlé e-shopy. V e-shopu na Facebooku lze zadávat produkty pouze ručně, nedokáže sám kontrolovat stav zásob a počet položek, není neomezený. Hodí se tedy spíše jako doplněk ke klasickému e-shopu. Je možné na něm propagovat například nejprodávanější produkty, akční zboží nebo vytvořit menší obchůdek s nižším počtem položek.

Výběr produktů na míru – související produkty

Majitelé e-shopů mají díky sběru cookies přehledné statistiky o tom, v jakých kombinacích zákazníci produkty nakupují. Mohou potom snadno přiřadit ke každému zboží či službě několik souvisejících produktů. Ty se návštěvníkům e-shopu zobrazují společně s vybraným produktem. Pravděpodobně o další podobné zboží projeví zájem a vám se zvýší tržby.

Chcete, aby váš e-shop byl „in“ a přilákal co nejvíce nakupujících zákazníků? Máte nějaké další otázky ohledně e-shopů nebo tvorby webů? Kontaktujte nás.

Mohlo by vás zajímat také:

Možná již nyní máte dostatek informací a mohla by se vám hodit „rychlá tlačítka“:
Pokud jste zvídavější, pokračujte dále ... kompletní menu nebo na Úvodní stranu
Zůstaňte v obraze - přihlašte se k odběru našeho newsletteru
Staňte se odběratelem užitečných informací z našeho oboru. Tipy a triky, jak využít potenciál webů, návody, SEO, bezpečnost ... Pokud si myslíte, že tyto informace oceníte, vyplňte formulář a odešlete.

captcha