Eshop trendy 2019/2020

Vlastníte či chcete nový e-shop a zároveň jít s dobou? Jaký trend vládne moderními eshopy?

Veškeré obchodní taktiky a procesy spojené s obchodováním na internetu označujeme jako e-commerce. Většina moderních "kamenných" obchodů provozuje i e-shop nebo má alespoň na svém webu základní nabídku produktůslužeb. E-business neboli elektronické podnikání je totiž stále více IN! Velká část především mladší populace očekává, že úspěšný obchod / obchodník bude mít i e-shop.

Ukázka homepage e-shopu, který jsme spolutvořili:

Screenshot nia sperky

Aktuální témata současné e-commerce jsou:

  • Mobilní - responzivní web
  • Rychlost načítání webu
  • Chatboti
  • Nové platební metody
  • Napodobení vizualizace skutečnosti
  • Možnost nákupu přes sociální sítě
  • Výběr produktů na míru - související produkty

Mobilní - responzivní web

Mobilní verze webu se už považuje za samozřejmost. Rozhodně se do ní vyplatí investovat. Většina lidí surfuje na internetu přes mobil nebo jiné mobilní zařízení. Pokud web není responzivní, pravděpodobně se v mobilních zařízeních nebude správně zobrazovat. Responzivita má vliv i na pozici ve vyhledávačích. Více o responzivním zobrazování si můžete přečíst v článku: Responzivní web a responzivní webdesign.

Rychlost načítání webu

Jak dlouho se po rozkliknutí web načítá, to Google hodnotí a to se také promítá do výsledného pořadí ve vyhledávači. Rychlost načítání hodně ovlivňují nesprávně velké obrázky a videa. Tímto problémem se podrobněji zabývají grafici. Můžete si nechat provést optimalizaci obrázků. To by mělo web výrazně zrychlit. Podrobněji se o obrázcích dočtete v článcích: Správné velikosti obrázků na webNové formáty obrázků nebo Skáče Vám web jako koza? Jak se zbavit skákajícího obsahu webu?

Chatboti

I když je online nakupování z časových důvodů stále oblíbenější, chybí v něm přeci jen trochu lidskosti. Nemůžete se jednoduše zeptat prodavače a nechat si poradit. To se řeší zařazením dotazníkového formuláře či kategorie častých dotazů do menu nebo moderněji chatem. Na chatu si pak klienti mohou psát s pracovníkem call centra online nebo také s chatbotem.

Chatovací roboti už bývají běžnou součástí větších e-shopů. Nahrazují pracovníky infocentra. Poskytují zákazníkům automatické odpovědi na jejich chatové dotazy i mimo pracovní dobu infocentra. Klient získá pocit, že se mu někdo může věnovat 24 h denně, 7 dní v týdnů a je velká pravděpodobnost, že se do takových internetových obchodů rád vrátí.

Nové platební metody

Jak už bylo zmíněno, mobil má většina z nás stále po ruce. Kdykoliv můžeme mrknout na net a vyřídit veškeré nákupy pohodlně online. Běžně můžeme prostřednictvím mobilu i platit. E-shopy většinou využívají klasické platební brány, platební tlačítka nebo třeba PayPal, Twisto a další. Novým trendem je nyní právě platba mobilem. K tomu se využívají aplikace Android Pay a nově Apple Pay. Uživatel si jen na začátku nastaví v telefonu přihlašovací údaje k účtu. Pak už vše probíhá bleskovou rychlostí. Bez čekání a zdržování se s vypisováním údajů, které už jednou zadal. Lidé rádi nakupují online tam, kde to jde jak po másle.

Napodobení vizualizace skutečnosti

Při nákupech v kamenných obchodech si můžeme prohlédnout zboží detailně i z blízka a z kteréhokoliv úhlu. Tuhle možnost nabízí už i moderní e-shopy. Další inovaci přináší technologie nazývaná také jako rozšířená realita - Augmented reality. Umožňuje prohlížet si zboží v reálném čase a v autentickém prostředí. Přirozeně vypadající ukázka produktů působí na zákazníky poutavěji než pouhé fotografie.

Možnost nákupu přes sociální sítě

Na Facebooku, Instagramu a dalších sociálních médiích tráví dost lidí spoustu volného času. Toho využívají i eshopy, které na sociálních sítích své zboží a služby nabízí. Mezi příspěvky přátel se zobrazují také odkazy a reklamní poutače různého charakteru. Na Facebooku si v MarketPlace nastavení vyberete, jaký okruh uživatelů chcete oslovit. Vaše reklama se pak ukáže jenom těm, kteří by o ni pravděpodobně mohli mít zájem. Facebook MarketPlace ovšem nenahradí rozsáhlé e-shopy. V eshopu na Facebooku lze zadávat produkty pouze ručně, nedokáže sám kontrolovat stav zásob a počet položek, není neomezený. Hodí se tedy spíše jako doplněk ke klasickému e-shopu. Je možné na něm propagovat například nejprodávanější produkty, akční zboží nebo vytvořit menší obchůdek s nižším počtem položek.

Výběr produktů na míru - související produkty

Majitelé e-shopů mají díky sběru cookies přehledné statistiky o tom, v jakých kombinacích zákazníci produkty nakupují. Mohou pak snadno přiřadit ke každému zboží či službě několik souvisejících produktů. Ty se návštěvníkům eshopu zobrazují společně s vybraným produktem. Pravděpodobně o další podobné zboží projeví zájem a Vám se zvýší tržby.

Chcete, aby Váš e-shop byl IN a přilákal co nejvíce nakupujících zákazníků? Máte nějaké další otázky ohledně e-shopů nebo tvorby webů? Kontaktujte nás.

Mohlo by Vás zajímat také:

Zpět na Blog

Potřebujete-li od nás získat více informací, nebo nám zadat realizaci projektu...

kontaktujte nás

Zůstaňte v obraze - přihlašte se k odběru našeho newsletteru.

Staňte se odběratelem užitečných informací z našeho oboru. Tipy a triky, jak využít potenciál webů, návody na práci s redakčním systémem, SEO, informace o bezpečnosti a mnoho dalšího. Pokud si myslíte, že tyto informace oceníte, vyplňte prosím jméno a e-mail, opište kontrolní kód (captcha) a odešlete.

captcha