SEO - správná délka titulku (title)

Jak správně psát titulky (titles) pro webové stránky

Pravidla pro SEO optimalizaci webu se neustále vyvíjí a často se mění, proto je vhodné mít svého SEO specialistu, který pečlivě sleduje aktuální trendy. SEO konzultant vám poradí nejlépe, jak postupovat ve vašem konkrétním případě.

Objednejte si od nás: Individuální SEO služby nebo třeba Školení - obsahové SEO.

Když vymýšlíme správný titulek, je potřeba se pořádně zamyslet. Musíme brát v úvahu všechny tyto faktory: klíčová slova, konkurenci, potřebu zaujmout a vejít se ideálně do 50 znaků.

Nejdůležitější zásady pro SEO zůstávají v podstatě téměř beze změny a měli by je znát všichni, kdo tvoří webové stránky nebo eshop. Každá stránka obsahuje title (titulek). V tomhle článku se dozvíte, jak správně psát titulky pro web.

Co je titulek (title)?

Titulek (title) je v podstatě název webové stránky. Každá stránka obsahuje v hlavičce HTML kódu tag <title>. Vkládá se do párového tagu <head>. Titulek patří mezi nejdůležitější SEO one-page prvky stránky.

Co není titulek (title)?

Titulek stránky bývá často zaměňován za nadpis. Protože se obvykle nadpis H1 zobrazuje úplně nahoře stránky, mohl by si někdo myslet, že titulek stránky je její hlavní nadpis. Nadpisy se ale ve výsledcích vyhledávání nezobrazují. Přesto obojí má pro SEO velký význam. Dbejte na to, aby na sebe titulek i nadpisy navazovali a aby se týkali skutečného obsahu stránky. Google totiž kontroluje a hodnotí tagy <title> i <h>.

Jak vymyslet správný titulek?

Než vymyslíme ten správný titulek, je potřeba se zamyslet a brát v úvahu:

  • klíčová slova
  • konkurenci
  • chceme zaujmout
  • délka ideálně do 50 znaků

Klíčová slova v titulku

Potřebujeme zacílit přesně na to, co lidi potřebují a často vyhledávají na internetu. Použijeme k tomu analýzu klíčových slov. Záleží na tom, jestli se jedná například o obecný článek o vašich službách a produktech nebo vytváříte stránku ke konkrétnímu produktu nebo službě. Podle toho zvolíme buď základní analýzu klíčových slov, kompletní analýzu klíčových slov  nebo vytvoříme speciální analýzu klíčových slov přímo pro tuto konkrétní stránku. Přečtěte si podrobnosti v článku: Jak na správnou analýzu klíčových slov? Proč to bez ní nejde?

Průzkum titulků konkurence

Podíváme se, co nám napoví Googlekonkurence, která se zobrazuje na prvních příčkách ve vyhledávači. Zkusíme, co nám Google najde, když zadáme vyhledat konkrétní klíčový výraz. Odkazů s označením “Reklama (PPC) si nevšímáme, protože jejich pozice je placená. Nikdy nekopírujte přesně doslova titulky ani texty konkurenčních webů. Duplicitu Google přísně penalizuje. Pak byste se na přední příčky ve vyhledávači těžko dostávali.

Titulek musí zaujmout

Vžijte se na chvilku do potřeb a přání lidí, které chcete titulkem zaujmout. Snažte se, aby váš titulek přesvědčil zájemce rozkliknout právě váš odkaz a ne odkaz konkurence. Snažte se do titulku zakomponovat klíčová slova tak, aby váš titulek zněl lákavě a přiměl lidi chtít vědět víc. Zkrátka cílem je, aby na něj klikli.

Délka titulku (title)

V roce 2020 platí, že nejdůležitější je vejít se bezpodmínečně do 600 pixelů (cca 80 znaků). Aby se nestalo, že zůstane titulek oříznutý, pro jistotu se snažíme psát kratší název. Když napíšeme title do 50 znaků, máme jistotu, že se zobrazí celý ve vyhledávači. Příliš dlouhé titles může Google automaticky zkrátit a nebo dokonce přepsat. Automatické změny titulků od robotů by mohly negativně ovlivnit SEO.

Přečtěte si také:

Zpět na Rádce

Potřebujete-li od nás získat více informací, nebo nám zadat realizaci projektu...

kontaktujte nás

Zůstaňte v obraze - přihlašte se k odběru našeho newsletteru.

Staňte se odběratelem užitečných informací z našeho oboru. Tipy a triky, jak využít potenciál webů, návody na práci s redakčním systémem, SEO, informace o bezpečnosti a mnoho dalšího. Pokud si myslíte, že tyto informace oceníte, vyplňte prosím jméno a e-mail, opište kontrolní kód (captcha) a odešlete.

captcha