Specialista na WEB
od 1999

Sociální a komunitní síť – ve vašem vlastnictví a dle vašich představ

Komunikační platformy, sociální média,

virtuální komunity, sociální sítě,

komunitní sítě, online komunity, komunitní weby, …

Uvažujete-li o vlastní komunikační platformě, kontaktujte nás a společně probereme vaše představy a požadavky.

Než se společně podíváme na možnosti vlastní komunikační platformy, pojďme si vymezit základní pojmy

  • platformy jsou zřejmě nejběžnějším druhem sociálních médií
  • sociální média (social media) jsou komunikační nástroje umožňující vytvářet a předávat si textová, zvuková a obrazová sdělení v rámci virtuální komunity nebo sítě
  • virtuální komunity (virtual communities) jsou skupiny lidí navzájem komunikující jiným způsobem než osobním kontaktem
  • sociální sítě (social networks) jsou skupiny osob na sociálních mediích provázané různými typy vzájemných vztahů
  • komunitní sítě (community networks) jsou počítačové systémy podporující většinou geograficky lokalizované a už existující komunity (na rozdíl od čistě internetových online nebo síťových komunit)
  • online komunity (online communities) jsou skupiny osob komunikující prostřednictvím internetu propojené společnými zájmy
  • komunitní weby (community websites) jsou nezávislé weby poskytující členům online komunity prostor pro shromažďování, komunikaci a budování vzájemných vztahů

Mezi nejpoužívanější sociální média v České republice patří Facebook, YouTube, Instagram, Pinterest, Twitter a LinkedIn, což víceméně kopíruje i celosvětové statistiky uživatelů sociálních médií.

Výraz sociální sítě bývá mnohdy omylem užíván místo termínu sociální média.

Komunitní sítě se staví hlavně z důvodu nezávislosti na komerčních ISP (ISP = internet service provider nebo IAP = internet access provider, poskytovatel internetového připojení).

Online komunity by neměly být zaměňovány s adhokracií, diskusními skupinami či fóry.

Prostřednictvím internetu, na interaktivní platformě, pomocí sociálních médií a v rámci sociální sítě nebo online komunity registrovaní členové (jednotlivci i organizace)

  • zakládají veřejný či částečně veřejný profil
  • navazují kontakty
  • diskutují spolu
  • vyměňují si zprávy
  • sdílejí informace, fotografie, videa, názory či nálady
  • spoluvytvářejí a upravují obsah
  • spolupracují na společných aktivitách

Sociální sítě se ale jako komunitní řešení nehodí vždy. Pokud má některá skupina uživatelů specifické potřeby, kterým sociální sítě nejsou schopny vyhovět, je pro ni vhodnější vytvoření vlastní online komunity či nezávislého komunitního webu.

Výhody námi nabízeného komunitního řešení

  • snadné pořízení a samostatný provoz
  • vlastní online komunita bez cenzury/kontroly/omezení
  • veškerá data náleží klientovi
  • práce s daty a možnosti použitých nástrojů jsou téměř neomezené
  • řadu postupů lze automatizovat
  • postaveno na CMS Joomla! + komponentě JomSocial (či Community Builder a některé další) měnící Joomlu na plnohodnotnou sociální síť a je:
    • snadno použitelná
    • s nespočtem funkcí
    • stabilní a spolehlivá
    • zcela responzivní (pro telefony, tablety, notebooky a stolní počítače)
    • jednoduše aktualizovatelná
  • možnost vytvoření na míru zadavateli

Ukázky realizací a další informace

Ukázka webu, který je přesně takto tvořený

Cena se odvíjí od konkrétního zadání a potřeb, kontaktujte nás a rádi pro vás připravíme nabídku.

Tím, že jsme některé části sami programovali, máme dobrý přehled o vnitřní architektuře a jsme schopni systém efektivně rozšířit. Platformu je možné implementovat do různých prostředí v současné podobě, ale také se vám může přizpůsobit na míru. V případě, že se vaše požadavky na funkčnost budou lišit, zanalyzujeme je a navrhneme nejvhodnější řešení.

Možná již nyní máte dostatek informací a mohla by se vám hodit „rychlá tlačítka“:
Pokud jste zvídavější, pokračujte dále ... kompletní menu nebo na Úvodní stranu

Implementujeme též již existující

webové systémy, nejčastěji z naší dílny.

 
Nasazením existujícího systému vám uspoříme náklady.
 
 
  • Informační portál
    Informační portály pro zpravodajství, e-zin
    Základem informačních portálů je u nás Joomla a pro ni doprogramované komponenty a doplňky. Ukázky jsou v referencích.
  • INTRANET portály a správa dokumentů
    INTRANET a správa dokumentů
    Intranet může mít podobné funkčnosti jako veřejná stránka, ale je nutná registrace. Pro Tesco jsme nasazovali Document management system, pro ZČU univerzitní informační portál atd.
  • Rental Inventory - správa půjčovny
    Rental inventory system – správa půjčovny
    Webových aplikací pro správu půjčovny a revizí či plánování využití inventáře jsme naprogramovali již několik a je možné je po drobných úpravách snadno využít i pro vás.